ترجمه مقاله علوم تربیتی

ترجمه متن و مقاله علوم تربیتی

 

 

 

ترجمه تخصصی انواع متن، مقاله و کتاب رشته علوم تربیتی

 

انگلیسی به فارسی و فارسی به انگلیسی به همراه بازخوانی و گواهی تایید

 

ثبت سفارش

 

 

در انتخاب مترجم تخصصی گمراه شده‌اید؟ برای ترجمه پروژه دانشگاهی‌تان نگرانید؟ اگر در جستجوی بهترین گزینه مترجم تخصصی برای ترجمه تخصصی متون و مقالات علوم تربیتی هستید، گروه ترجمه برنا بهترین انتخاب شما خواهد بود.

 

همواره ترجمه رشته و متون تخصصی از دغدغه‌های اصلی متقاضیان ترجمه و دانشجویان به شمار رفته است. یافتن مترجمینی که علاوه بر تسلط بر ساختار ادبیاتی و نگارشی زبان مبدا و مقصد، با جزییات و مفاهیم هر رشته تخصصی آشنایی داشته باشند، کار ساده‌ای نیست.

ترجمه مقاله انگلیسی به فارسی در برناترجمه

به این دلیل که هر رشته تخصصی دارای مفاهیم و لغات فنی است که در بافت هر متن خارجی معنای کاملا متفاوتی دارد و ضرورت دارد دایره سواد واژگان تخصصی مترجم و آشنایی او با آن حوزه وسیع باشد. مثالی برایتان می‌زنم. تصور کنید اگر در متن تخصصی شما لغاتی وجود دارد که با معنای عمومی و عامیانه اشتباه گرفته شود، ترجمه‌ای سرشار از اشکالات معنایی و نگارشی تحویل خواهید گرفت که ممکن است کاملاً شما را سردرگم کند. طبیعتاً داشتن دانش کافی و مهارت امری اجتناب‌ناپذیر در حوزه ترجمه است.

 

علوم تربیتی نیز یک رشته کاملا تخصصی است و همچون دیگر رشته‌های تخصصی، از این قاعده مستثنی نیست و بدون شک مستلزم این است تا مترجمین حرفه‌ای و خبره در این رشته، متون آن را ترجمه کنند. لذا ترجمه تخصصی متون و مقالات علوم تربیتی نباید توسط مترجمین غیرتخصصی انجام شود و به هیچ عنوان علوم تربیتی را به عنوان یک رشته عمومی و کم اهمیت در نظر نگیرید.

 

از اهمیت ترجمه استاندارد ترجمه تخصصی متون و مقالات علوم تربیتی در تعلیم مطالب درسی غافل نشوید.

 

 حوزه علوم تربیتی از زیرشاخه‌های علوم انسانی محسوب می‌شود و خود زیرشاخه‌های متعددی همچون روانشناسی، ریاضی، جامعه‌شناسی و غیره را در بر می‌گیرد‌. این رشته همان‌طور که از نام آن پیداست با تربیت و تعلیم انسان‌ها در ارتباط است و مطالب و آموزش‌های این رشته در جهت هرچه بهتر کردن دنیای تربیتی و شخصیت ما قرار دارد. به عبارتی در ساختن و تربیت زندگی و آینده اشخاص نقش دارد و تاثیر آن بر زندگی فردی همه ما پوشیده نیست.

 

از این رو نیاز است در کنار منابع و مطالب نویسنده‌های داخلی، از منابع خارجی نیز برای ترجمه تخصصی متون و مقالات علوم تربیتی بهره گرفته شود و ناشرین محترم ترجمه مطالب خارجی را نیز در برنامه خود قرار بدهند. به طور مثال کتب درسی، پیش‌دبستانی، دروس آموزشی مهدکودک‌ها، جدیدترین مقالات معتبر خارجی از جمله مواردی است که ناشران عزیز می‌بایست برای نشر، ترجمه و چاپ آن از مطالب غیر فارسی و متون تخصصی علوم تربیتی خارجی کمک بگیرند.

ترجمه متن

 گروه ترجمه برنا ترجمه تخصصی متون و مقالات علوم تربیتی را نیز در گروه ترجمه تخصصی گنجانده است. این مجموعه مفتخر است با داشتن گروهی از مترجمین زبده و با تجربه، برای ترجمه انگلیسی به فارسی و فارسی به انگلیسی علوم تربیتی در خدمت شما عزیزان باشد و ترجمه با کیفیت و قیمت مناسب ارائه دهد. به راحتی قادر خواهید بود برای سفارش ترجمه مقاله با گروه مترجمین برنا در ارتباط باشید و با ارسال نمونه ترجمه خود، قیمت نهایی را از کارشناسان ما بخواهید.

هزینه ترجمه

نویسنده: مهسا اسلامی

با ما گفتگو کنید