زیباترین جملات کتاب شازده کوچولو به زبان فرانسه

زیباترین جملات کتاب شازده کوچولو به زبان فرانسه

تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۷/۱۹

شازده کوچولو مشهورترین اثر نویسنده آنتوان دو سنت اگزوپری است که برای اولین بار در 6 آوریل 1943 منتشر شد. مطمئناً درباره این کتاب شاعرانه و فلسفی شنیده‌اید یا حتی آن را خوانده‌اید، یا شاید برخی از جملات الهام‌بخش شازده کوچولو را به زبان فرانسوی شنیده باشید.

 

اغراق نیست اگر بگوییم این کتاب یک نمونه واقعی از ادبیات جهانی و فرهنگ فرانسه است. در این مقاله، ما به جملات الهام‌بخش این کتاب اشاره می‌کنیم که آن را پس از کتاب انجیل، به دومین کتاب از نظر تعداد ترجمه‌ در تاریخ تبدیل کرده‌اند.

 

برخی از الهام‌بخش‌ترین جملات از کتاب شازده کوچولو به زبان فرانسه

 

اگر این زبان را دوست دارید، یا با اصول اولیه آن آشنا هستید و یا حتی می‌خواهید از صفر شروع به یادگیری کنید، اما نمی‌دانید از کجا شروع کنید، این کتاب برای شما مناسب خواهد بود. این کتاب خیلی قطور نیست اما داستان‌های آن ارزش خواندن دارد.

 

و همان‌طور که قول داده بودیم، در اینجا چند جمله معروف آمده است:

 

“On ne voit clairement qu’avec le cœur. L’essentiel est invisible aux yeux”

 

(تنها با قلب است که می‌توان به درستی دید، آنچه ضروری است با چشم ناپیدا است).

 

این یکی از جملاتی است که از شازده کوچولو به زبان فرانسه نقل شده است. در اینجا، رمان ما را به نگاهی فراتر از ظواهر دعوت می‌کند تا ماهیت واقعی اشیا را درک کنیم. ما تمایل داریم سطحی‌نگر باشیم و افراد را بر اساس ظاهرشان قضاوت کنیم اما همیشه باید به یاد داشته باشیم که از طریق احساسات و قلبمان نگاه عمیق‌تری داشته باشیم.

 

“Le désert est beau. Ce qui embellit le désert, c’est qu’il cache un puits quelque part.”

 

(کویر زیباست. آنچه کویر را زیبا می‌کند این است که در جایی چاهی پنهان کرده است).

 

وقتی به بیابان فکر می‌کنیم، مکانی غیر قابل سکونت و خلوت را تصور می‌کنیم. با این حال، این چشم انداز ممکن است محل شگفتی‌های غیرمنتظره نیز باشد. درست مثل آدم‌ها. اغلب، ما فقط روی چیزی که در نگاه اول می‌بینیم تمرکز می‌کنیم، اما برخی افراد احساسات و ارزش‌های زیبایشان را پنهان می‌کنند که اگر وقت کافی برای جستجوی آنها نمی‌گذاشتیم، هرگز کشف نمی‌کردیم.

 

“Quand on est tellement triste, on aime les couchers de soleil”

 

(وقتی یک نفر به شدت غمگین باشد، می‌تواند عاشق غروب خورشید شود).

 

این نقل‌قول غروب خورشید را به امید روزی جدید تعبیر می‌کند. هنگامی که غم و اندوه بزرگ را تجربه می‌کنید، این لحظه احساس آرامش و چشم انداز شروعی جدید را به همراه دارد.

 

“C’est un endroit tellement secret, le pays des larmes”

 

(خیلی اسرارآمیز است، سرزمین اشک‌ها).

 

بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند اشک‌های خود را پنهان کنند تا آسیب‌پذیری خود را نشان ندهند. نویسنده این کار را یک عمل پنهانی یا محرمانه تعریف می‌کند.

 

“Fais de ta vie un rêve et d’un rêve une réalité”

 

(در زندگی رویا داشته باشید و آن رویا را به واقعیت تبدیل کنید).

 

شازده کوچولو ما را به یاد قدرت عظیم تخیل می‌اندازد. تخیل اولین قدم برای این است که بتوانیم چیزی خلق کنیم، از جمله وجود خودمان. شما باید آرزو کنید که در زندگی چه می‌خواهید و سپس برای تحقق آن مبارزه کنید.

 

“Le premier amour est plus aimé, le reste est mieux aimé”

 

(عشق اول بیشتر دوست داشته می‌شود، باقی بهتر دوست داشته می‌شوند)

 

تجربه عشق اول همیشه دارای احساس عمیق است اما اغلب در شرایط مناسب اتفاق نمی‌افتد. کسانی که بعد از آن می‌آیند، ما را آماده‌تر می‌یابند که اغلب به ما کمک می‌کند تا کمتر اشتباه کنیم و از هر لحظه قدردانی کنیم.

 

“Il faudra supporter deux ou trois chenilles si je veux connaître les papillons”

 

(اگر بخواهم با پروانه‌ها آشنا شوم باید حضور چند کرم را تحمل ‌کنم).

 

ما همیشه در چند تلاش اول به چیزی که می‌خواهیم نمی‌رسیم، اما مهم است که از این موضوع درس بگیریم و هرگز تسلیم نشویم.

 

“Vous êtes maître de votre vie et de vos émotions, ne l’oubliez jamais. Pour le meilleur et pour le pire”

 

(شما ارباب زندگی و احساسات خود هستید، هرگز فراموش نکنید. چه خوب و چه بد).

 

این جمله‌ای است که می‌توانید اغلب از آن برای یادآوری به خود استفاده کنید که فقط شما باید قدرت انتخاب اعمال و احساسات خود را داشته باشید. اگرچه شرایط ممکن است دشوار باشد، شما همیشه می‌توانید مثبت اندیش باشید. در مقابل، ممکن است متوجه شوید که (حتی اگر همه چیز خوب پیش می‌رود) باید برای یافتن شادی تلاش کنید.

 

همان‌طور که می‌بینید، شازده کوچولو کتابی است که به خوانندگان کمک می‌کند تا به لطف استعاره‌ها از مفاهیم کتاب لذت ببرند. خواندن این کتاب، به یادگیری زبان فرانسه کمک زیادی می‌کند و مطالب کتاب اغلب پیام‌های زیبایی ارائه می‌دهد. این کتاب در مورد ارزش‌های انسانی مثل مثلاً ارزش خودشناسی، ارزش دوستی و ارزش پشتکار صحبت می‌کند. ما این کتاب را از صمیم قلب به شما توصیه می‌کنیم!

 

اگر عاشق زبان فرانسه هستید و می‌خواهید این زبان را یاد بگیرید، می‌توانید برای شروع این جملات از شازده کوچولو را به زبان اصلی آن تمرین کنید. در تعقیب رویاهای خود تردید نکنید. رویاهایتان را به واقعیت تبدیل کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کاربر داستان نویس شنبه، ۲۰ آبان ۱۴۰۲
اگر امکانش هست، کتابش رو اینجا بذارید که مطالعه کنیم.

آخرین مطلب مرتبط

تعیین کیفیت متن ترجمه شده

تعیین کیفیت متن ترجمه شده

با ما گفتگو کنید