سخت ترین جملات برای تلفظ در زبان انگلیسی

سخت ترین جملات برای تلفظ در زبان انگلیسی

تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۰۸/۲۲

 She sells seashells by the seashore این اولین باری نیست که شما این جمله غیرقابل تلفظ را شنیده‌اید. در هر زبان جملاتی وجود دارند که به سبب سختی تلفظ خود، ما را دچار اشتباه می‌کنند. ما در این پست، قصد داریم تا برخی از دشوارترین جملات در انگلیسی را به شما نشان دهیم؛ جملاتی که هر چه شما سخت تلاش کنید، نمی‌توانید موفق به تلفظ صحیح آنها شوید. پیشنهاد می‌کنیم که بدون توقف تکرارش کنید تا تلفظ آن راحت‌تر شود.

 

عبارات انگلیسی که ما به بدترین شکل تلفظ می کنیم کدام هستند؟

 

برخی جملات در زبان انگلیسی به طریقی ساخته شدند که تلفظ صحیح آنها دشوار است، به‌ویژه هنگامی‌که شما در حال یادگیری زبان هستید. با این حال، شما باید بدانید که تمرکز بر تلفظ آنها راهی مناسب برای تمرین پیشرفت در آن زبان به شمار می‌رود. اجازه دهید دیگر وقت را تلف نکنیم و ببینیم آن جملات چه هستند:

 

  1. Six sick slick slim sycamore saplings.

 

داریم قوی شروع می‌کنیم، بله؟ این امکان وجود دارد که شما تلاش کرده باشید تا این جمله را بدون حصول موفقیت تلفظ کنید؛ نگران نباشید، شما تنها فردی نیستید که با این مشکل مواجه شده است. خود افراد بومی نیز مشکلاتی در تلفظ صحیح آن دارند.

 

  1. A box of biscuits, a batch of mixed biscuits.

 

با توجه به آنکه استرس (تأکید) روی سیلاب‌های (هجاهای) آخر است این جمله نیز کاملاً پیچیده است، چرا که متصل کردن آن به یک کلمه که با یک حرف بی‌صدا شروع می‌شود می‌تواند دشوار باشد.

 

  1. Peter Piper picked a peck of pickled peppers. Did Peter Piper pick a peck of pickled peppers? If Peter Piper picked a peck of pickled peppers, where’s the peck of pickled peppers Peter Piper picked? 

 

این یک شعر بامزه است که برای تمرین تلفظ و صحبت روان بی‌نظیر است. همان‌طور که می‌توانید مشاهده کنید، حرف “p” به دفعات مکرر تکرار شده که دقیقاً از این نقطه است که دشواری برمی‌خیزد. این شعر زیبا حضور کلی “p” را به عنوان چالش دارد که یکی پس از دیگری تلفظ می‌شوند.

 

  1. Betty Botter had some butter“But”, she said, “this butter’s bitter. If I bake this bitter butterit would make my batter bitter. But a bit of better butter that would make my batter better.” So she bought a bit of butter, better than her bitter butter and she baked it in her batter, and the batter was not bitter. So ’twas better Betty Botter bought a bit of better butter.

 

عجب آشفته‌بازاری! این شعر دیگری (یا به عبارتی، زبان پیچان (دارای تلفظ سخت)) است که علاوه بر آنکه طولانی است، تلفظ آن بسیار پیچیده است.

 

  1. Unique New York.

 

یک عبارت کوتاه که در اولین نگاه، بی‌آزار به نظر می‌رسد. موضوع عجیب این است که این عبارت یک چالش تلفظی برای انگلیسی‌زبانان دربر دارد زیرا این یک مترادف نما (false friend) (دو لغت عین هم در دو زبان مختلف با معنی کاملاً متفاوت) است.

 

  1. Don’t worry, I was just giving you a hard time! 

 

دشوارترین جملات در انگلیسی را هنگامی می‌توان حل کرد که شمه کاربرد حروف کلیدی را به یاد داشته باشید. به محض آنکه آنها را جانمایی کنید (جای آنها را بیابید) و همچنین تلفظ صحیح هر کلمه را بدانید، باید نوع آهنگ را تمرین کنید.

 

  1. Did you mean it? Or were you just saying it? 

 

در این عبارت خواهید دید که در کلمه “did” حرف i مانند یک e عمل می‌کند. حقه این است که تلاش کنید همه را با تکرار متعدد آن بهم وصل کنید. بدین طریق، شما قادر خواهید بود کاری کنید طبیعی به گوش برسد و در مکالمه به حالتی روان دست یابید. از سوی دیگر، یک نکته برای دستیابی به یک آهنگ خوب این است تا “Hey!” را پیش از سؤالات اضافه کنید؛ این امر به جانمایی اینکه در هنگام صحبت تأکید در کجا واقع شود کمک می‌کند. چندین بار آن را تکرار کنید، سریع‌تر و سریع‌تر، به آرامی، شما متوجه تغییرات خواهید شد.

 

  1. Raise your hand and lower your voice when you talk to me.

 

این جمله مملو از حروف کلیدی و نیمه کلیدی است، نظیر H و V. نظیر مورد قبل، هنگامی که همه انها را شناسایی کنید، می‌توانید تمرین آهنگ تلفظ را آغاز کنید.

 

  1. They would have to rise the price of the rice.

 

آنچه در مورد این جمله از هم خاص‌تر است استفاده از فعل “to rise” است که در اینجا به معنی افزایش است. با توجه به تلفظ، در این مورد، از حرف h می‌توان صرف‌نظر کرد، بنابراین “have” چیزی شبیه مثلاً “af” به نظر می‌رسد. به همین طریق، شما می‌توانید پیوند کلمه بهتری حاصل کنید.

 

به خاطر داشته باشید، حقه این است که “yes!” پیش از یک جمله اضافه کنید تا آهنگ تلفظ صحیح شناسایی کنید و تا آنکه قادر باشید همچنان که تمرین می‌کنید سرعت و روانی بیشتری را به آن بدهید.

 

این امر طبیعی است که تلفظ کلمات یا عبارت مشخصی به زبانی دیگر برای ما دشوار باشد. این امر در انگلیسی نیز اتفاق می‌افتد. انگلیسی زبانی است که می‌تواند ساختارهای بسیار متفاوتی را از آنچه ما می‌شناسیم استفاده کند.

 

همواره با انگیزه بمانید و از تمرین این جملات دشوار در انگلیسی دست برندارید، چراکه دیر یا زود شروع به مشاهده پیشرفت خواهید کرد و شما را وادار به پیش رفتن می‌کند. اگر شما می‌خواهید حتی سریع‌تر و موثرتر یاد بگیرید، در گرفتن یک معلم برای خود تردید نکنید. این کار به شما کمک می‌کند تا به آهنگ و تلفظ مناسب دست یابید و همچنین معلم در صورت لزوم شما را اصلاح می‌کند.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین مطلب مرتبط

تعیین کیفیت متن ترجمه شده

تعیین کیفیت متن ترجمه شده

با ما گفتگو کنید