سه نکته مهم برای نوشتن یک مقدمه خوب برای یک مقاله آکادمیک

سه نکته مهم برای نوشتن یک مقدمه خوب برای یک مقاله آکادمیک

تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۵/۰۴

مقدمه یا introduction یکی از بخش‌های اصلی یک مقاله پژوهشی است. در مقدمه مقاله انگلیسی یا فارسی، داوران، ویراستاران و خوانندگان می‌توانند دریابند که این مطالعه در مورد چیست، انگیزه نویسنده برای انجام مطالعه چیست و چرا موضوع تحقیق مهم است. مقدمه مقاله ترجمه شده یا تألیفی پیشینه‌ای از موضوع را ارائه می‌دهد تا خوانندگان را از طریق بقیه مقاله راهنمایی می‌کند و به نویسندگان کمک می‌کند تا عمق و چالش‌های مطالعه را درک کنند.

 

نوشتن یک مقدمه آکادمیک خوب می‌تواند کار دشواری باشد. نویسندگان معمولاً ترجیح می‌دهند این بخش از مقاله در پایان کار تکمیل کنند زیرا در این زمان می‌دانند که مقاله حاوی چه مطالبی است و ساختار آن چگونه است. در ادامه به سه نکته مهم اشاره می‌کنیم که می‌تواند به نویسندگان کمک کند تا مقدمه قوی بنویسند:

 

نکته اول: زمینه را تنظیم کنید و نیاز به مطالعه در موضوع موردنظر را توضیح دهید.

 

برای شروع، نویسندگان باید اطلاعات کلی در مورد مطالعه خود ارائه دهند. نویسندگان باید بیان کنند که چرا این موضوع مهم است و با توجه به دانش فعلی چه پیشرفت‌هایی را ارائه می‌دهد. هدف، ایجاد یک مقاله قانع کننده و واضح است که مورد توجه داوران، سردبیران و خوانندگان قرار گیرد.

 

مقدمه باید شامل خلاصه‌ای از مطالعات منتشر شده و به روز در زمینه موردنظر شما باشد تا از ادعاهای شما حمایت کند. مرور ادبیات (بسیار کوتاه) باید به گونه‌ای نوشته شود که برای مخاطبان جذاب باشد و نیاز به مطالعه را به وضوح توضیح دهد. توصیه می‌شود اطلاعات غیرضروری را درج نکنید و فقط چیزی را ارائه دهید که به خوانندگان کمک می‌کند تا اهمیت مقاله را بهتر درک کنند دریابند که چگونه یک مقاله آکادمیک خوب بنویسند.

 

استفاده از عباراتی مانند «اخیراً»، «طی 10 سال گذشته» یا «از زمان کشف…» می‌تواند به تثبیت متن مقدمه در زمان کمک کند. نویسندگان همچنین می‌توانند مطالعات خود را در یک زمینه تحقیقاتی معین قرار دهند (به عنوان مثال در زمینه زیست پزشکی، ... یا پلیمرهای رسانا بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند زیرا ...)

 

نویسندگان باید اطمینان حاصل کنند که مشکل را تا حد امکان واضح توصیف می‌کنند. نویسندگان باید با بحث در مورد وضعیت فعلی شروع کنند و سپس بیان کنند که دوست دارند به چه چیزی دست یابند، تغییر دهند یا مطالعه کنند. استفاده از کلماتی مانند «اما»، «اما» یا «متأسفانه» می‌تواند به تأکید بر تضاد بین موقعیت فعلی و مطلوب کمک کند.

 

یک روش مؤثر برای بیان اهداف تحقیق، ترکیب مسئله با آنچه برای حل آن انجام شده و ارائه آن در یک جمله واحد است. افعال زیادی وجود دارد که می‌توان برای توصیف مطالعه استفاده کرد (بررسی، مطالعه، اندازه‌گیری، طراحی، تجزیه و تحلیل، توسعه، مدل‌سازی و غیره) و راه‌های زیادی برای تأکید بر مشارکت نویسندگان وجود دارد؛ مثلاً:

 

“... A has received much attention in recent years because of its ...However, its low stability has limited its widespread use. To tackle this problem, we designed a …”

 

یک مقدمه مقاله دانشگاهی مناسب همچنین باید خوانندگان را برای ساختار مقالات علمی و متون دانشگاهی و انواع نگارش آکادمیک آماده کند و انتظارات آنها را در مورد محتوای آن تنظیم کند. برای مثال:

 

“This paper discusses the necessity of…”

 “This manuscript expresses our findings on…”

 “This article summarizes the mechanism by which…”

 “This research reports on…”

نکته 2: از لحن و تن مناسب در متن مقدمه استفاده کنید.

 

هنگام نوشتن مقدمه، نویسندگان باید از لحن رسمی و غیرشخصی استفاده کنند. هنگام بیان حقایق یا حقایق پذیرفته شده یا توصیف یک موقعیت، نویسندگان می‌توانند از زمان حال ساده استفاده کنند؛ مثلاً:

 

"طلا یک فلز نجیب است..."

 

با این حال، هنگام توصیف یک نتیجه خاص یا یک موقعیت، ترجیحاً بهتر است از زمان گذشته ساده استفاده شود و مرجع مناسب ارائه شود:

 

“In that study,[1] gold catalyzed the reaction…”

 

در برخی موارد، ممکن است استفاده از زمان حال کامل در حین پرداختن به مشکلی که قبلاً حل نشده یا به آن توجه نشده است، راحت باشد؛ مثلاً:

 

“Although the properties of the material are well known, little attention has been paid to…”

 یا

 “The exact mechanism has not been reported before…”

 

نکته 3: سازمان‌دهی شده عمل کنید.

 

به طور کلی، یک تا چهار پاراگراف برای مقدمه کافی است، اما اگر قصد دارید که در مورد مفاهیم و پیشرفت‌های اخیر بیشتر توضیح دهید، بهتر است از زیرتیترهای دیگر استفاده کنید مثل نوآوری تحقیق و غیره.

 

یک مقدمه دانشگاهی قوی، باید به صورت منطقی و به ترتیب تشکیل شود؛ بنابراین، منابع موجود در مقدمه باید به گونه‌ای ارائه شود که خواننده متوجه شود چرا نویسندگان به هدف مطالعه علاقه داشتند. این امر ممکن است با بحث در مورد مطالعات با ترتیب زمانی به دست آید یا با گروه‌بندی رویکردها، نظریه‌ها یا مدل‌ها؛ یا با رفتن از توضیحات عمومی به توضیحات خاص.

 

نویسندگان می‌توانند برای درک بیشتر، مقدمه را به چهار بخش تقسیم کنند:

 

  • به اهمیت موضوع بپردازند.
  • درباره تحقیقات و مطالعات قبلی و/یا فعلی در این زمینه بحث کنند.
  • مسئله موردنظر تحقیق را شناسایی کنند و رویکرد اتخاذشده برای رسیدگی به آن را توضیح دهند.
  • مقاله حاضر را به اختصار شرح دهند.

 

آیا تا به حال برای شما پیش آمده که در مورد محتوای چکیده و مقدمه سردرگم شوید و تفاوت چکیده و مقدمه را ندانید. ما در یک نوشته دیگر به تفاوت بین چکیده و مقدمه در مقاله پژوهشی مؤثر پرداختیم. همچنین، به اهمیت اجزای یک مقاله پرداختیم تا دریابیم برنامه ریزی برای نگارش مقاله یک امر ضروری و مهم است.

مطالعه بیشتر: کلمات و عباراتی که نباید در نوشتن مقالات آکادمیک استفاده کرد.

 

خدمات آکادمیک برناترجمه شامل ترجمه مقاله، ویرایش و پروف ریدینگ مقاله، فرمت بندی مقاله، بررسی سرقت ادبی مقاله و پارافرایز مقاله می باشد.

بله.  امکان دریافت گزارش بررسی سرقت ادبی در برناترجمه وجود دارد.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین مطلب مرتبط

تعیین کیفیت متن ترجمه شده

تعیین کیفیت متن ترجمه شده

با ما گفتگو کنید