مزایای فناوری‌های جدید در صنعت ترجمه

مزایای فناوری‌های جدید در صنعت ترجمه

تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۰۲/۰۷

فناوری‌های جدید ترجمه چگونه به صنعت ترجمه کمک می‌کنند؟ فناوری‌های جدید ترجمه مانند هر صنعت دیگری باعث ارتقاء کیفیت و رقابت در صنعت ترجمه هستند. امروزه، هر شرکت خدمات ترجمه تخصصی که به دنبال حفاظت از منافع شخصی‌ خود است، از فناوری‌های ترجمه به کمک کامپیوتر (CAT) استفاده می‌کند.

 

این امر این امکان را به آنها می‌دهد تا از کارایی ماشینی بهره‌مند شوند، به این شرط که همیشه یک مترجم حرفه‌ای ناظر باشد تا اطمینان حاصل شود که ترجمه با کیفیت بالایی انجام می‌شود. از طرفی، تامین خدمات آنلاین ترجمه به شرکت‌ها این اجازه را می‌دهد تا از قابلیت‌های فناوری‌های جدید حداکثر استفاده را ببرند، از برونسپاری گرفته تا استخدام از طریق اینترنت. به عبارت دیگر، صنعت ترجمه مانند همه صنایع دیگر قابل مدرن سازی است.

 

پیاده‌سازی سیستم‌های فناوری در خدمات ترجمه

 

در حال حاضر، سیستم‌های مدیریت پروژه بسیار کارآمدی وجود دارند که این امکان را برای مترجمان حرفه‌ای فراهم می‌کنند تا ارتباط مطلوبی با مشتریان برقرار کرده و وظایف خود را بهتر برنامه‌ریزی کنند. این برنامه‌های کامپیوتری در مدیریت پروژه‌های ترجمه فنی حجیم بسیار مفید هستند چون تمام تیم‌ را قادر هماهنگ ‌سازی کار خود می‌کنند.

 

اخیرا، ابزارهای کمک ترجمه بیش از پیش مورد استفاده قرا گرفته شده‌اند. این ابزارها به مترجم این امکان را می‌دهند تا کارهایی که نسبت به خدمات ترجمه واقعی، در اولویت نیستند را رها کند. جستجوی تعاریف و مترادف‌ها را فراموش کنید. رویکرد به کلی تغییر کرده است. لازم نیست از کامپیوتر خود بپرسید که این یا دیگری. در عوض، کامپیوتر گزینه‌های احتمالی را پیشنهاد می‌کند.

 

اگرچه ما هنوز نمی‌توانیم تنها به ترجمه خودکار تکیه کنیم، ابزارهای CAT به طور قابل‌توجهی سرعت ترجمه را برای ترجمه‌های فنی و مدیریت آپدیت‌های کوچک پایگاه‌های داده و وب‌سایت‌ها را بالا می‌برند. حتی با وجود اینکه نمی‌توانند جایگزین مترجمان حرفه‌ای شوند، اما آنها را وادار می‌کنند تا وقتی نوبت به فناوری‌های جدید می‌رسد، به روز باشند.

 

مزایای یکپارچگی فناوری‌های جدید برای شرکت‌ها و مترجمان حرفه‌ای

 

شما پیش از این متوجه شده‌اید که ادغام فناوری‌های جدید در صنعت ترجمه چه عواقبی را برای مشاغل و افراد حرفه‌ای‌ در پی داشته است. استفاده از این ابزارها باعث کاهش زمان کاری و صرفه جویی در هزینه شده است. سرمایه‌گذاری در ابزارهای فناوری بازده بسیار بالایی دارد. ضمناً، پس‌انداز کلی به معنای سرمایه بیشتر برای سرمایه‌گذاری و افزایش سود است که منجر به رقابت بیشتر می‌شود.

 

اما مشتری نیز برنده است. به لطف این پیشرفت‌ها، مشتریان می‌توانند ترجمه‌های حرفه‌ای را در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با کیفیت بسیار بالا و با قیمت‌های باورنکردنی دریافت کنند. فناوری‌های جدید در کنار مزایای مشخص بسیار خود، امکان اجرای خدمات بازنگری و رتبه بندی خدمات را فراهم می‌کند. آیا تا به حال در یک وب سایت نظری نوشته‌اید یا به یک فروشنده به صورت آنلاین امتیاز داده‌اید؟

 

پیاده‌سازی فناوری‌های جدید در صنعت ترجمه، به ما این امکان را می‌دهد تا همیشه با نیاز و دغدغه‌های مشتریان آشنا باشیم. بدین صورت ما می‌توانیم یک محصول خیلی سفارشی را به آن‌ها عرضه کنیم که با نیازهایشان متناسب است. به طور خلاصه، اگر شما یک شرکت، یک متخصص و یا یک مشتری باشید، می‌توانید از فن‌آوری‌های جدید به کار گرفته شده در صنعت ترجمه بهره‌مند شوید.

 

اگر به خدمات حرفه‌ای ترجمه نیاز دارید، از وب سایت ما دیدن کنید تا ببینید چگونه می‌توانیم به شما کمک کنیم.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین مطلب مرتبط

تعیین کیفیت متن ترجمه شده

تعیین کیفیت متن ترجمه شده

با ما گفتگو کنید