ترجمه و اهمیت مدیریت زمان – بخش اول

ترجمه و اهمیت مدیریت زمان – بخش اول

تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۶/۱۲

افرادی که در زمینه زبان شناسی کار می‌کنند، معمولاً می‌دانند که هر روز تا چه میزانی از کار را باید انجام دهند: پرفسورها و معلمان برنامه دارند و حتی اوقاتی وجود دارد که باید اضافه کاری کنند – آماده کردن مطالب برای سمینار‌ها و دوره‌ها، نمره دهی به امتحانات و غیره – یک برنامه ریزی که باید به طور کلی رعایت شود. وقتی یک مترجم توسط یک شرکت استخدام می‌شود، حجمی از کار که مترجم می‌تواند آنها را در زمان کاری انجام دهد، به او محول می‌شود. این امر به ‌این خاطر است که عموماً جلسات منظمی بین اعضای تیم و مدیر برگزار می‌شود و بهترین تصمیم‌ها هم برای مشتریان و هم مترجمین اتخاذ می‌شود.

زمانی که شما یک مترجم مستقل باشید چه اتفاقی رخ می‌دهد؟

ترجمه مستقل کاملاً فرق می‌کند زیرا دیگر راهی برای کنترل حجم کاری که وارد این باکس شما می‌شود، وجود ندرد. اگر یک مترجم با کیفیت بالا هستید و لیستی از مشتریان وفادار دارید، ممکن است با تعجب از خود بپرسید که چطور می‌توانید همه پروژه‌های محول شده را مدیریت کنید. درست است، ممکن است شما عاشق ترجمه کردن باشید، اما وقتی با حجم زیادی از کار روبرو می‌شوید، بسیار استرس آور است. پس اگر یک مترجم با حجم زیادی از کار روبرو شود و زمان کمی داشته باشد، چه باید بکند؟

کار را قبول کنید یا رد کنید؟

اگر شما یک مشتری وفادار دارید که از شما خواسته یک ترجمه غیرمنتظره را برای او انجام دهید، پس البته، از شما انتظار می‌رود که ترجمه را برای او انجام دهید. مشتریان دائمی ‌شما می‌دانند که پروژه لحظه نودی آنها، مسلماً با برنامه ریزی قبلی شما تداخل دارد و هر چند آنها می‌خواهند شخص شما کار آنها را انجام دهید ولی نمی‌خواهند شما را تحت فشار قرار دهند تا کارشان در خط اول قرار گیرد. اما این بدین معنا است که، گاهی مشتریان احتیاج دارند که کاری همین الان انجام شود که شما را در یک موقعیتی قرار می‌دهد که باید انتخاب کنید. آیا مشتری خود را نا امید می‌کنید و به او نه می‌گویید، یا اینکه با کار کردن در ساعات بیشتری، کار آنها را انجام می‌دهید و آنها را راضی نگه می‌دارید؟

آیا فرمولی برای مدیریت زمان وجود دارد؟

تجربه کاری شما به عنوان یک مترجم آزاد، باعث می‌شود که نسبت به محدودیت‌ها و مشکلات موجود در هنگام کار کردن تحت فشار، بسیار فکر کنید. سوال این است که برای راضی نگه داشتن مشتریانتان، چند ساعت باید بخوابید. نگرانی در باره پول وجود ندارد، زیرا کارهای فوری معمولاً با پول خوبی همراه هستند.

فرض کنید تصمیم گرفته‌اید برای این پروژه جا باز کنید. از کی روی آن کار خواهید کرد؟ آیا سعی می‌کنید این پروژه فوری را در برنامه ریزی قبلی خود جا دهید، یا اینکه به ساعات کاری خود اضافه می‌کنید به ‌این امید که در انتهای کار، وقت کافی برای خواب پیدا کنید؟ پاسخ به ‌این سوال بستگی به شخصیت شما دارد.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین مطلب مرتبط

تعیین کیفیت متن ترجمه شده

تعیین کیفیت متن ترجمه شده

با ما گفتگو کنید