اهمیت صفحه‌ آرایی در ترجمه

اهمیت صفحه‌ آرایی در ترجمه

تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۰۹/۱۶

خدمات صفحه‌آرایی ترجمه از جمله متداول‌ترین و پر درخواست‌ترین خدمات توسط شرکت‌هاست. ترجمه از اهمیت آشکاری برخوردار است، اما برخی مواقع صفحه‌آرایی نادیده گرفته می‌شود. به همین دلیل است که می‌خواهیم صفحه‌آرایی را توضیح دهیم و مزایای رقابتی اصلی که این مسئله برای شما به ارمغان می‌آورد را بیان کنیم. در واقع، این دو خدمات اغلب در کنار هم ارائه می‌شوند.

 

صفحه‌آرایی متن چیست؟

 

اساساً، ایجاد بهترین فرمت نهایی متن مهم است. این کار شامل ابعاد مختلفی مانند فونت و عناصر بصری می‌باشد که در هر صفحه قرار می‌گیرد. معیارهای زیادی در این زمینه باید در نظر گرفته شود: اندازه فونت، استفاده از فضا و غیره.

 

باید به خواننده متن و این که محصول نهایی چگونه خواهد بود، فکر کنیم. این محصول باید جالب و جذاب بوده و خواندن آن آسان باشد. متن اصلی باید معیار بوده و شرایط یا قوانین خاص تعیین شده توسط مشتری در آن رعایت شود. هر چیزی را می‌توان فرمت بندی کرد: ترجمه مقاله، کتاب‌ها، مجلات، خبرنامه‌ها و غیره. ایده فرمت بندی در همه این موارد یکسان خواهد بود: خواندن بسیار راحت‌تر، سریع‌تر و آسان‌تر متن.

 

اهمیت توجه به صفحه‌آرایی چیست؟

 

اگرچه به نظر می‌رسد صفحه‌آرایی صرفاً جنبه زیباشناسی دارد، اما حقیقت این است که درصورتی‌که متن ترجمه‌ای دارای صفحه‌آرایی خوبی باشد، کاربردی‌تر و خواناتر خواهد بود. به همین دلیل صفحه‌آرایی در متون ترجمه‌ امری ضروری است. در اینجا برخی از دلایل اصلی صفحه‌آرایی متن ترجمه شده ذکر شده است:

 

  • همه فونت‌ها معتبر نیستند. هنگام انتخاب یک فونت، برخی تیره‌تر و برخی روشن‌ترند. هرکدام مطابق با سبک و زیباشناسی خاصی است. بنابراین، هر پروژه صفحه‌آرایی دارای فونت مناسب‌تری برای یک متن است.
  • خطر ایجاد یک متن نامرتب. یک متن با قالب‌بندی ضعیف به لحاظ زیباشناسی متن جالبی نیست. برخی مواقع، پاراگراف‌ها قطع می‌شوند، یک پاراگراف بالاتر از پاراگراف دیگری قرار داشته و یا دارای تورفتگی بیشتر یا کمتری است. این نوع مشکلات بسیار جدی هستند و از نظر بصری خواننده را از متن ترجمه دور می‌کنند. در این مواقع، خوانند بیشتر بر روی مسائل دیگر متمرکز خواهد شد. ارسال یک متن برای چاپ کافی نیست، بلکه باید این متن به خوبی طراحی و آماده شود تا بتوان آن را به طور منسجم و با ساختاری خاص خواند: این همان چیزی است که با صفحه‌آرایی می‌توان به آن دست یافت.
  • ممکن است منجر به از دست رفتن قابل توجه سرمایه‌گذاری شود. درصورتی‌که یک شرکت برای ایجاد و ترجمه متن پولی را بپردازد، اما صفحه‌آرایی انجام شده آن متن ضعیف باشد، این عملاً به معنای هدر دادن پول است، چرا؟ این متن خوانده نخواهد شد و یا این که به مذاق خواننده خوش نخواهد آمد. بنابراین، پیام متن نادیده گرفته خواهد شد.

 

مزایای خدمات صفحه‌آرایی

 

مزایای داشتن یک متن ترجمه با دقت چیدمان شده در سطح شرکت یا مشتری چیست؟

 

  • ارائه واضح‌تر: خواه یک کتاب یا یک جزوه کوچک، اطمینان از سازمان‌دهی اطلاعات باعث شده تا خوانند راحت‌تر جذب مطالب آن کتاب یا جزوه شود. متن ترجمه با صفحه‌آرایی مناسب کارایی خواننده آن کتاب را بهبود بخشیده و باعث ارائه آن کتاب به روشی زیباتر و جذاب‌تر خواهد شد. به این ترتیب، احتمال بیشتری وجود دارد که خواننده همه چیزهایی که در کتاب نوشته شده را بخواند.
  • بهبود تصویر برند: هر چه چاپ کنید، صفحه‌آرایی در انتقال تصویری از مسئولیت‌پذیری و حرفه‌ای بودن کلیدی است. در پایان، هر چیزی که به مربوط به فرم کتاب است، این ایده را مطرح می‌کند که برند شما نحوه کارآمد بودن را می‌داند. تلاشی که در پشت این کار وجود دارد، موردتوجه قرار خواهد گرفت که این مسئله تصویر برندتان را بهبود خواهد بخشید.
  • توجه خوانندگان خود را بهتر حفظ خواهید کرد. با اجتناب از لغزش‌ها و اشتباهات، از حواس‌پرتی خواننده جلوگیری می‌کند. یک ساختار خوب و راهنمای خواندن ساده، جلب‌توجه خواننده را افزایش می‌دهد. استفاده از فونت‌های پررنگ، واضح، جذاب و با اندازه مناسب به شما کمک می‌کند همیشه توجه مخاطبان خود را جلب کنید.
  • می‌توانید به تأثیر دلخواه خود دست‌یابید. چه چیزی را طراحی می‌کنید و چرا؟ آیا این یک جزوه تبلیغاتی است که باید توجه مخاطب هدف شما از همان ابتدا جلب شود؟ یا متنی با دستورالعمل‌ها یا قوانینی است که خوانندگان باید آن را به طور آشکار درک کنند؟ هدف هر چه باشد، داشتن یک صفحه‌آرایی خوب به شما در دستیابی به این اهداف کمک می‌کند. بنابراین، از خدمات صفحه‌آرایی برای دستیابی به اهداف خود کمک بگیرید.

 

به عنوان یک موسسه ترجمه، اهمیت هر دو جنبه از متن شما را کاملاً درک می‌کنیم. به همین دلیل است که خدمات حرفه‌ای ارائه می‌کنیم تا بتوانید بدون هیچ‌گونه اشتباه یا عقب گردی به اهداف خود برسید. آیا به خدمات صفحه‌آرایی نیازمندید پس این مقاله برای شما مفید خواهد بود. با ما تماس بگیرید تا بتوانیم در این زمینه با هم همکاری داشته باشیم.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین مطلب مرتبط

تعیین کیفیت متن ترجمه شده

تعیین کیفیت متن ترجمه شده

با ما گفتگو کنید