بهترین دیکشنری‌های یادگیری زبان کدام هستند؟

بهترین دیکشنری‌های یادگیری زبان کدام هستند؟

تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱۲/۱۴

زمانی که می‌خواهید زبانی را بیاموزید، همواره لازم است دیکشنری داشته باشید. در واقع، دیکشنری خدماتی بیشتر از معانی کلمات به شما عرضه می‌کند. به عبارت دیگر، دیکشنری توضیحات تکمیلی دستور زبان را نیز به شما پیشنهاد می‌دهد.

بهترین دیکشنری‌های توصیه شده برای یادگیری زبان

 

قبل از آنکه به شما بگوییم توصیه ‌شده‌ترین دیکشنری‌ها کدام هستند، باید اشاره‌کنیم که دیکشنری‌های مخصوصی برای اصطلاحات، کلمات تخصصی و موارد دیگر در هر زبانی موجود است.

 

و حالا بیایید بدون هیچ معطلی در مورد بهترین دیکشنری‌ها صحبت کنیم.

 

دیکشنری‌هایی برای یادگیری زبان انگلیسی

 

 دیکشنری‌های کلاسیک‌ همیشه توصیه می‌شود.

 

  • دیکشنری جیبی کالینز (Collins). این دیکشنری به خاطر طراحی و چیدمانش قابل‌توجه است. در این دیکشنری، پیدا کردن اصطلاحات که با رنگ آبی متمایز شده‌اند، آسان است. همچنین برای استفاده مداوم، بسیار مقاوم است.
  • دیکشنری جیبی کمبریج (Cambridge). این‌ دیکشنری یکی از کامل‌ترین دیکشنری‌ها است زیرا هم‌ معنی و هم چند جمله مثال می‌زند برای آنکه معنی عبارت را بهتر بفهمید.
  • فلش کارت‌های دستور زبان (Vox). به‌جای قرار دادن یک کتاب کوچک با یادداشت‌های گرامری در یک دیکشنری، شرکت انتشاراتی این محصول تصمیم گرفته است تا دیکشنری به وجود آورد تا همه نوع دستورات گرامری را به‌صورت اطلاعات تصویری درآورد تا به خاطر سپردن مفاهیم برای شما آسان‌تر باشد.
  • دیکشنری پیشرفته (Vox). جدا از داشتن تعداد کلمات بیشتر، کاربرد اختصاصی هر کلمه در هر توضیح مشخص‌ شده است. در مورد عبارات توضیحات بیشتر داده شده است تا بدانیم چطور از آن‌ها در مکالمه استفاده کنیم. این دیکشنری هم کامل است و هم به خاطر داشتن جلد مقوایی، بادوام است.

 

آیا در حال یادگیری زبان فرانسه هستید؟

 

  • هیچ‌ دیکشنری بهتر از دو موردی که معرفی می‌کنم، نیست:
  • 100% تصویری (لاروس Larousse). این دیکشنری برای کودکان و تازه‌کارها توصیه ‌شده است و شامل 2000 کلمه همراه با تصویر است تا معنی‌ها آسان‌تر به خاطر سپرده شوند. در آخر، 80 موضوع مربوط به کارهای روزمره، یک دیکشنری کوچک در انتها و یک کتاب دستور زبان پایه‌ دارد.
  • دیکشنری français (لاروس Larousse). با 350000 هزار کلمه، 400000 عبارت، 200000 مثال و گونه‌های مختلفی از انواع متفاوت زبان فرانسه. می‌توان گفت این دیکشنری فقط یک دیکشنری کاربردی نیست بلکه یک دیکشنری حیاتی است.

 

آیا دوست دارید زبان آلمانی را راحت‌تر یاد بگیرید؟

 

از آنجایی که این زبان دارای آواهای گوناگون است و برای غیر بومیان آسان نیست که به راحتی این آواها را بیاموزند، این دیکشنری پشتیبانی لازم را برای یادگیری ارائه می‌دهد تا به شما برای دستیابی به موفقیت کمک کند.

 

  • دیکشنری کوچک لانگنشاید (Langenscheidt). این دیکشنری شامل ترجمه بیش از 950000 هزار کلمه و عبارت است. کلمات کلیدواژه به رنگ آبی هستند، به همین دلیل راحت‌تر می‌توانید آن‌ها را تشخیص دهید. این دیکشنری ساختار آواها را نیز شامل می‌شود که به بهبود تلفظ آن‌ها کمک می‌کند. همچنین یادداشت‌هایی در مورد دستور زبان دارد. یک CD-ROM در آن وجود دارد و همیشه کمک می‌کند تا به اطلاعات ذکرشده سریع‌تر دسترسی داشته باشید.
  • دیکشنری پیشرفته پونز (Pons). این دیکشنری شامل 118000 هزار جزء می‌شود که می‌توان آن را به دو صورت فیزیکی و الکترونیکی خریداری کنید. این دیکشنری به شما اجازه می‌دهد بر اساس شکل‌های صرف شده کلمات جستجو کنید. این مسئله پیدا کردن کلمه‌ای که به آن نیاز دارید را در زمان کوتاه‌تری، آسان می‌کند. یادداشت‌هایی در مورد اینکه چه زمانی این عبارت در اتریش و چه زمانی در آلمان استفاده می‌شود در دیکشنری موجود است و شامل دستور زبان و یادداشت‌هایی در مورد فرهنگ آلمانی است.

 

در خصوص سایر زبان‌ها، ما پیشنهاد می‌کنیم که شما همیشه دیکشنری را انتخاب کنید که ویژگی‌های مشابهی که در بالا ذکر شد را داشته باشد. اطمینان پیدا کنید که به وسیله آن دیکشنری‌ها سریع‌تر یاد می‌گیرید و خیلی طول نخواهد کشید که شما سطح زبان خود را بهبود می‌بخشید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین مطلب مرتبط

تعیین کیفیت متن ترجمه شده

تعیین کیفیت متن ترجمه شده

با ما گفتگو کنید