ترجمه و اهمیت مدیریت زمان- بخش دوم

ترجمه و اهمیت مدیریت زمان- بخش دوم

تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۶/۱۴

بعضی از مترجم‌ها از تنوع دادن به کار لذت می‌برند و با انجام دادن یک موضوع خودشان را خسته و کسل نمی‌کنند؛ در حالی که سایرین ترجیح می‌دهند که کل یک پروژه را کامل کنند و بعد سراغ پروژه جدید بروند با این کار پروژه جدید حواس آنها را نیز پرت نمی‌کند.

 

در هر دو روش، داشتن یک وقفه کوتاه بسیار کمک‌کننده است و باید میز کارتان را به گونه سازمان‌دهی کنید که همیشه جایی برای یک میان وعده سالم و یک فنجان چای یا قهوه داشته باشید. امید می‌رود که محل کار شما یک صندلی راحت و فضای کاری‌تان هوای تازه و نور کافی داشته باشد، در این صورت دیگر لازم نیست که محل کار را زیاد ترک کنید.

 

با این وجود همیشه به خاطر داشته باشید وقتی به مدت طولانی پشت میز کارتان نشسته‌اید، لازم است که استراحت‌های کوتاه و منظمی داشته و از میز کارتان دور شوید و بدن خود را بکشید تا جریان خون بدنتان به خوبی به گردش بیافتد.

 

همه برای کارهای لحظه نودی ساخته نشده‌اند

 

زبان شناسانی که هم به‌عنوان مترجم و هم به‌عنوان مفسر کار کرده‌اند از به دست آوردن کارهای لحظه نودی، معمولاً هیجان زده نمی‌شوند. اگر در کامپیوتر خود در حال انجام یک پروژه بزرگ باشید و از شما بخواهند که برای ملاقات با یکی دیگر از مشتریان دفتر به یک سفر دور بروید، ممکن است مجبور شوید کار را رد کنید؛ البته مگر اینکه، بخشی از تیم باشید و تنها بر روی پروژه‌های کوچک ترجمه کار ‌کنید.

 

محدودیت‌های خود را بشناسید

 

اصولاً، همه چیز به دانستن محدودیت‌های شخصی شما بستگی دارد. اینکه شما خود اشتغال هستید به‌ این معنا نیست که باید برای به دست آوردن پول بیشتر، خود را تحت فشار قرار دهید. مدیریت زمان بسیار مهم است و به عنوان یک برنامه ریزی عمل می‌کند که با سبک زندگی مناسبت دارد.

 

یک مترجم مستقل بودن به ‌این معنا نیست که باید همه پروژه‌هایی که به شما پیشنهاد می‌شود را بپذیرید و مطمئنا به ‌این معنا نیست که همیشه باید در خدمت مشتریان بوده و با آنها در تماس باشید. زمان زیادی طول نمی‌کشد که متوجه می‌شوید تا چه حجمی از کار را می‌توانید قبول کنید که بستگی به نوع مشاغلی است که بهترین سنخیت را با شما دارند.

 

و همچنین بستگی به این دارد که به دانش ترجمه و مهارت‌های خود اعتماد داشته باشید و هر کاری را با دستمزد پایین قبول نکنید. به محض اینکه نسبت به محدودیت‌های خود آگاه شدید، زیاد طول نخواهد کشید که به یک روتین کاری مناسب دست پیدا خواهید کرد.

 

اینجا است که زمان برای پذیرفتن پروژه‌های اضافه را خواهید داشت، هم اینکه به مشتریان ثابت خود نه نگفته‌اید و هم اینکه پول بیشتری کسب خواهید کرد و این امر تنها زمانی که هرازگاهی رخ دهد، خوب است (قبول کردن پروژه‌های فوری) و در کل شما باید در ساعات کاری منظمی کار کنید و از داشتن استراحت کافی مطمئن باشید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین مطلب مرتبط

تعیین کیفیت متن ترجمه شده

تعیین کیفیت متن ترجمه شده

با ما گفتگو کنید