ویرایشگر انگلیسی: وب­سایت ­های تصحیح نگارش و گرامر انگلیسی

ویرایشگر انگلیسی: وب­سایت ­های تصحیح نگارش و گرامر انگلیسی

تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۰۲/۲۰

اگر در نوشتن به یک زبان چندان مهارت ندارید و مبتدی هستید، یک ویرایشگر یا تصحیح­ کننده گرامری خوب می‌تواند به شما کمک شایانی بکند؛ اما، به چه طریقی می­توانید بفهمید که به کدام ابزار اعتماد کنید و از آن در کارتان بهره بگیرید؟ در این­جا، ما به اهمیت بهره ­گیری از یک ویرایشگر معتبر انگلیسی به همراه فهرستی از بهترین ویرایشگر­های در دسترس در شبکه اشاره خواهیم نمود.

 

دلیل اهمیت بهره­ گیری از یک ویرایشگر معتبر انگلیسی چیست؟

 

امروزه دنیای آموزش با بهره ­گیری از فن­آوری و انواع مختلفی از ابزارهای بسیار مفید، هم برای دانشجویان و هم برای اساتید مورد حمایت قرار گرفته است. اگر شروع به یادگیری زبان انگلیسی کردید و نیاز به بررسی املا و دستور زبان نوشتار دارید، چنین ابزارهایی برای شما مفید واقع خواهند شد.

 

یک ویرایشگر تخصصی انگلیسی خوب عملاً مفید و کاربردی خواهد بود و به شما در ارتقاء و بهبود زبان انگلیسی کمک شایانی خواهد نمود. با بهره ­گیری از چنین ابزاری، امکان شناسایی و تصحیح اشتباهات گرامری، غلط‌ های املایی یا تایپی امکان­پذیر است و علاوه بر این، به شما در یادگیری زبان کمک می‌کند.

 

به عنوان مثال، ممکن است در طول یک روز کاری، برای نوشتن ایمیل به زبان انگلیسی یا پیش­نویس متنی به زبان انگلیسی، به کمک نیاز داشته باشید. همانطور که قطعاً هم می­‌دانید، برای ارائه ذهنیت حرفه­‌ای از خود به طرف مقابل، باید به خوبی بر نوشتن به زبان انگلیسی مسلط باشید و بتوانید از عبارات و واژگان مناسبی برای هر زمینه­ای استفاده کنید.

 

می­توان با یک ویرایشگر فنی انگلیسی، از این اشتباهات جلوگیری کرد و هر گونه شک و شبه‌ه­ای در رابطه با یک کلمه یا عبارت خاص را برطرف کرد. تعدادی از بهترین ویرایشگرهای انگلیسی در دسترس به صورت آنلاین، در ادامه معرفی می‌شود.

 

1. گرامرلی (Grammarly)

 

نرم ­افزار گرامرلی یکی از برنامه‌­های آنلاین رایگان می­باشد که استفاده از آن بسیار آسان است و برای بررسی متون در مرورگرها و تلفن­‌های همراه بسیار عالی است. البته نسخه پرمیوم آن به صورت پولی است و در برناترجمه ارائه می‌شود. در صورت نصب برنامه گرامرلی، هر خطا با خطی قرمز رنگ در زیر آن نشان داده می‌­شود که بدین طریق شما امکان بررسی نوشتار خود را خواهید داشت. بعلاوه، بسیاری قادر به شناسایی بسیاری از اصطلاحات و اختصارات فنی نیز می­باشد.

 

2. همینگوی (Hemingway)

 

ویرایشگر همینگوی (که نامش برگرفته از یکی از مشهورترین نویسندگان ایالات متحده است)، علاوه بر تصحیح اشتباهات گرامری، به اصلاح سبک در متن شما نیز می­پردازد تا از این طریق شما بتوانید منظورتان را به سادگی و واضح بیان کنید. به همین منظور، در بسیاری مواقع، حذف قیدهای غیرضروری و خلاصه کردن جملات بسیار طولانی یا پیچیده را پیشنهاد می­کند.

 

3. ناوون­پلاس (NounPlus)

 

NounPlus  دارای ویژگی خاصی است که قادر خواهد بود تا علاوه بر بررسی خطاها، نکاتی را هم برای تلفظ ارائه دهد و به شما در درک ساخت هر جمله کمک خواهد نمود. از همه مهمتر این که نیازی به دانلود یا نصب برنامه نخواهد بود. تنها باید متن مد نظر برای ویرایش را کپی کنید و در ویرایشگر پیست کنید. از این آسان­تر وجود ندارد! چنین تصحیح ­کننده­ای برنامه­ا‌ی برای دانلود در اندروید و اپل هم ارائه می‌­دهد که به چندین زبان مختلف، از جمله زبان اصلی چین کار می­کند.

 

4. اسپل­بوی (SpellBoy)

 

ابزار فوق قادر به تشخیص خطاهای متعددی است که توسط کریستوفر بلوم تحقق و توسعه یافته است، به عنوان مثال، شناسایی بسیاری از خطاهایی که مایکروسافت­ورد قادر به شناسایی آن­ها نمی­باشد. علاوه بر همه این­ها، برنامه‌­ای رایگان است. از جمله مزایای عمده برنامه فوق هم عدم ذخیره متون کاربران و تضمین صد در صدی محرمانه بودن می­باشد.

 

شما می­توانید آن را به زبان­‌های انگلیسی، پرتغالی، آلمانی، اسپانیایی، روسی و فرانسوی بیابید. در نهایت، لازم به ذکر است که SpellBoy از جمله ابزار منبع باز به شمار می­رود که اغلب برای بهبود کارایی­‌اش، کمک­‌های مالی دریافت می‌­کند.

 

5. جینجر (Ginger)

 

تصحیح ­کننده جینجر Ginger به شما در تصحیح آنچه می­نویسید کمک خواهد نمود، اما نقطه فروش اصلی آن ابزار "Personal Trainer" می­باشد که همانند معلم خصوصی­تان عمل می­کند و به اشتباهاتی اشاره خواهد داشت که اغلب مرتکب می‌شوید. با وجود امکان استفاده رایگان از آن، نسخه بهبودیافته­اش تنها شامل هزینه­ای معادل 6.99 یورو در سال است؛ اما باز هم ارزش دارد، چنین نیست؟

 

6. (after the Deadline)

 

تصحیح­ کننده گرامر فوق­ الذکر با پلتفرم وردپرس (WordPress) سازگار است و استفاده از CMS، آن را به صورت عاملی مؤثر و عالی درمی‌­آورد. با بهره­گیری از چنین افزونه‌­ای، امکان بررسی دستور زبان، املا و سبک میسر خواهد شد و کیفیت بالای تمام محتوایی تضمین می­‌گردد که توسط شما آپلود شده­اند.

 

7. وایت­اسموک (WhiteSmoke)

 

وایت­اسموک WhiteSmoke  قادر به تصحیح دستور زبان، سبک و املا با نسخه وب و تلفن همراه هوشمند است. علاوه بر این­ها، برخی آموزش­ها را هم به صورت ویدئویی ارائه می­دهد تا به کمک چنین آموزش­هایی قادر به بهبود نوشتار، واژگان و گرامر شوید. به طور خلاصه، می­توان آن را در زمره تصحیح­کننده­های واقعا جامع نام برد.

 

بدیهی است که امروزه دسترسی به ابزارهای بهتر، به ما در بهره­گیری هر چه بیشتر از فرآیند یادگیری زبان کمک می‌­کند. بی­شک، زبان انگلیسی از جمله پرطرفدارترین زبان‌ها در هر زمینه‌ای برشمرده می­شود که سبب افزودن بر اهمیت درک هر چه بهتر زبان، هم در راستای گسترش افق‌های شغلی و هم برای برقراری ارتباط در کشورهای مختلف در سرتاسر جهان می­گردد.

 

اگر متن انگلیسی از جمله مقاله علمی نوشتید و یا ترجمه فارسی به انگلیسی انجام دادید و قصد دارید که آن را مجلات معتبر ارسال کنید، بهتر است آن را از لحاظ صحت نگارش و دستور زبان بررسی کنید تا یک متن بی عیب و نقص ارائه کنید. ویراستاران باتجربه در برناترجمه آماده ارائه خدمات تخصصی و حرفه ای به شما هستند. همچنین، متن شما در ویرایشگر معتبر گرامرلی و در نسخه پرمیوم آن بررسی می‌شود. همچنین، ایرادات گرامری و نگارشی مجلات پس از داوری به طور رایگان برطرف می‌شود.

 

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین مطلب مرتبط

تعیین کیفیت متن ترجمه شده

تعیین کیفیت متن ترجمه شده

با ما گفتگو کنید