پارافرایز یا بازنویسی در نوشتار آکادمیک

پارافرایز یا بازنویسی در نوشتار آکادمیک

تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۱/۲۳

بازنویسی متون آکادمیک یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی که دانش‌پژوهان می‌توانند به آن تسلط پیدا کنند. از آنجایی که بیشتر دستاورهای علمی قبلاً در مقالات منتشر شده‌اند، شما باید بتوانید از نتایج آنها به نحو صحیح استفاده کنید. همانطور که گفته شد، نگارش علمی اصالت می‌خواهد، به این معنی که دانشگاهیان باید بتوانند افکار و عقاید را با کلمات خود بیان کنند. این امر اهمیت بازنویسی در تحقیق را برجسته می‌کند که به نویسندگان اجازه می‌دهد از سرقت ادبی اجتناب کنند و در عین حال از شواهد و بینش‌های موجود برای حمایت از استدلال‌های تحقیقاتی خود استفاده نمایند.

ترجمه صحیح تحقیقات نیز، یک مهارت مهم برای دانشجویان و محققان است. به ویژه کسانی که زبان انگلیسی زبان دومشان است، ترجمه آکادمیک می‌تواند کاری چالش‌برانگیز باشد. بسیاری از دانشگاهیان نمی‌دانند که چه چیزی باید بازنویسی شود و خیلی از آنها نمی‌دانند چطور یک متن را بدون تغییر مفهوم آن بازنویسی یا پارافرایز نمایند. برای آشنایی با نحوه برخورد با این چالش‌ها تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

 

پارافرایز یا بازنویسی در نوشتار آکادمیک چیست؟

 

پارافرایز یا بازنویسی در نوشتار آکادمیک زمانی انجام می‌شود که شما بخواهید ایده‌ها یا اطلاعات شخص دیگری را با کلمات خود بازنویسی کنید و در عین حال معنای موردنظر را حفظ کنید. بازنویسی یک مهارت اساسی برای دانشگاهیان است زیرا بر درک آنها از مطالب تأکید می‌کند، به آنها اجازه می‌دهد تا اطلاعات مهم را به طور مؤثر یکپارچه کنند و همچنین به آنها اجازه می‌دهد یکپارچگی تحصیلی را حفظ کنند. ارائه اطلاعات از منابع موجود به طور متفاوت، بدون استفاده از کلمات یا ساختار جملات یکسان، به نویسندگان اجازه می‌دهد تا از سرقت ادبی اجتناب کنند و از وضوح و جریان در نوشته خود اطمینان حاصل کنند.

 

پارافرایز یا بازنویسی چه تفاوتی با خلاصه کردن و نقل‌قول دارد؟

 

گرچه هر سه ممکن است مفهوم مشابهی داشته باشند و در ظاهر ایجاد تغییر در متن باشند، اما هدف و عملکرد هر یک با هم متفاوت است. هنگام نقل‌قول از یک متن، کلمات دقیق منبع اصلی در داخل کاما منتقل می‌شود تا نشان دهد که اطلاعات یک نقل‌قول مستقیم است. بازنویسی شامل بازگویی اطلاعات موجود به زبان خودتان است. خلاصه کردن شامل فشرده کردن نکات اصلی یک منبع در یک نمای کلی است. گرچه هر سه تکنیک مفید هستند، اما هر سه تکنیک مفید هستند منابع خارجی را حفظ کنید و از سرقت ادبی اجتناب کنید، بازنویسی بهترین گزینه است.

 

چه زمانی باید از پارافرایز در مقالات تحقیقاتی استفاده کنم؟

 

وقتی می‌خواهید شواهد یا اطلاعات مرتبط را از یک منبع خارجی برای پشتیبانی از استدلال‌هایتان یا ایجاد زمینه‌ای برای تحقیق خود فراهم کنید، بهتر است از پارافرایز یا بازنویسی در تحقیق استفاده کنید. می‌توان از پارافرایز به عنوان روشی برای ساده‌سازی و قابل درک سازی یک مفهوم یا ایده پیچیده برای مخاطب استفاده کرد. بازنویسی شامل نوشتن با لحن آکادمیک مناسب، فشرده کردن متن طولانی برای اطمینان از وضوح و حفظ نکات کلیدی از منابع قبلی در کار شما است. هنگامی که صحبت از ایجاد یک استدلال منسجم، بین قوی و در عین حال بدون سرقت ادبی و تسلط بر موضوع می‌شود، نمی‌توان اهمیت بازنویسی یا پارافرایز در تحقیق را نادیده گرفت.

 

چگونه می‌توانم یک منبع را در مقاله تحقیقاتی خود به درستی ترجمه کنم؟

 

به یاد داشته باشید که پارافرایز یا بازنویسی در انواع نگارش آکادمیک فقط تغییر چند کلمه نیست بلکه در مورد بیان محتوای اصلی به روش منحصر به فرد شما و در عین حال حفظ معنای منبع است. برای ترجمه صحیح یک منبع در مقاله تحقیقاتی خود، باید زمانی را صرف مطالعه و درک کامل منبع کنید، نکات مهم را یادداشت کنید و سپس آن را با کلمات خود بازنویسی کنید. باید مراقب باشید هیچ عبارت یا جمله‌ای را مستقیماً از منبع اصلی کپی نکنید، بررسی کنید تا مطمئن شوید که متن بازنویسی شده دقیقه معنای اصلی را منعکس می‌کند و در صورت نیاز نقل‌قول ارائه می‌کند. برای اطمینان از وضوح، جریان و انسجام با کار و سبک نوشتاری خود، زمانی را برای اصلاح و مرور مقاله تحقیقاتی خود اختصاص دهید.

 

چگونه بدانم که چه زمانی باید به یک منبع بازنویسی شده در مقاله تحقیقاتی خود اشاره کنم؟

 

نویسندگان باید همیشه منابع ترجمه شده را به طور دقیق در مقاله تحقیقاتی خود ذکر کنند تا متهم به سرقت ادبی نشوند. همیشه این نکته را در نظر داشته باشید که حتی اگر متن را با کلمات خود بازنویسی کنید، باز هم باید به نویسنده اصلی رفرنس بدهید تا به کار شما اعتبار دهد و یکپارچگی تحقیق را حفظ کند. چه مقالات تحقیقاتی، چه پایان‌نامه یا رساله، فراموش نکنید که کار خود را بررسی کنید و مطمئن شوید که تمام رفرنس‌های درون‌متنی موردنیاز را با لینک‌های کامل در بخش منابع پایانی ارائه کرده‌اید.

 

چه مقدار از مقاله من باید پارافرایز یا بازنویسی شود؟

 

میزان بازنویسی در نوشتار آکادمیک به هدف مقاله شما یا دستورالعمل‌های مجله مرود نظر شما بستگی دارد. به‌عنوان یک قاعده کلی، بخش قابل‌توجهی از مقاله شما باید ایده‌ها و مشارکت‌های اصلی شما، از جمله تحلیل، تفسیر و ترکیب تحقیق شما را منعکس کند و بازنویسی محتوای تحقیق فقط برای حمایت از استدلال‌های شما باشد. ایجاد تعادل بین کار اصلی و استفاده از منابع بازنویسی شده برای حفظ یکپارچگی و صحت تحقیق ضروری است.

 

از چه اشتباهات رایجی هنگام پارافرایز یا بازنویسی یک مقاله تحقیقاتی باید اجتناب شود؟

 

حین بازنویسی متون آکادمیک، نویسندگان باید هوشیار باشند و از کپی عبارات یا جملات مستقیماً از منبع خودداری کنند. مراقب باشید که معنی اصلی متن مبدأ را تغییر ندهید و همچنین بررسی کنید که در هنگام ترجمه در تحقیق به درستی منبع اصلی را ذکر کرده‌اید. به جای تکیه بر بازنویسی تحقیقات قبلی، بر نمایش ایده‌ها و مشارکت‌های اصلی در مقاله تحقیقاتی خود تمرکز کنید. در نهایت، حتماً مطمئن شوید متن بازنویسی شده را به تدریج در نوشته خود ادغام می‌کنید. حتماً صدا و سبک خود را اصلاح کرده و حفظ کنید تا از سرقت ادبی ناخواسته جلوگیری کنید.

 

چگونه برناترجمه بازنویسی یا پارافرایز متون آکادمیک را ساده می‌کند؟

 

برخی دانشجویان جدیداً به ابزارهای هوش مصنوعی برای پارافرایز در نوشته‌های دانشگاهی تکیه می‌کنند، اما این ابزارهای هوش مصنوعی عمومی ممکن است ایمن نباشند و اغلب خروجی‌هایی ارائه می‌دهند که ممکن است مفید نباشند. به یاد داشته باشید که نوشتن آکادمیک نیاز به تخصص دارد که دقیقه همان چیزی است که برناترجمه ارائه می‌دهد.

 

برناترجمه با درک عمیق از نحوه نوشتن متون آکادمیک، به راحتی می‌تواند بدون تغییر در مفهوم اصلی، به بازنویسی و پارافرایز متون و مقالات شما بپردازد. همچنین، صحت گرامر، املا، نشانه‌گذاری و واژگان تخصصی نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد.

 

همچنین،تمامی سفارشات پارافرایز در برناترجمه با گزارش قبل و بعد میزان سیمیلاریتی توسط یکی از بهترین ابزارهای بررسی و تشخیص سرقت ادبی یا پلاجیاریسم برای محققان ارائه می‌شود و هزینه پارافرایز نیز بر اساس میزانی از متن که نیاز به بازنویسی دارد محاسبه می‌گردد.

 

میزان بازنویسی متن شما تا جایی ادامه پیدا می‌کند که زیر درصد موردنظر که معمولاً 20 درصد است باشد. اگر درصد دیگری مدنظر شماست، می‌توانید هنگام ثبت سفارش درخواست کنید. پس منتظر چه هستید؟ همین حالا اقدام کنید و هزینه و زمان سفارش خود را به طور رایگان دریافت نمایید.

 

درصد استاندارد سرقت ادبی بسته به مقررات مجلات مختلف متفاوت است و در اکثر موارد زیر 25 درصد مورد تایید قرار می گیرد.

برای درخواست گزارش بررسی سرقت ادبی، کافی است که یک سفارش پارافرایز ثبت کنید و در توضیحات قید کنید که فقط به گزارش بررسی نیاز دارم.

پس از ثبت سفارش پارافرایز، ابتدا گزارش گیری اولیه انجام میشود و سپس تعیین هزینه بر اساس مقداری از متن که نیاز به بازنویسی دارد صورت می گیرد. بازنویسی متن تا مرحله ای که به درصد استاندارد یا اعلام شده توسط شما برسد ادامه پیدا می کند و فایل بازنویسی شده به صورت ترکچنج و گزارش ترنیتین نهایی به شما تحویل داده می شود.

بله، امکان درخواست گزارش بررسی سرقت ادبی وجود دارد.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین مطلب مرتبط

تعیین کیفیت متن ترجمه شده

تعیین کیفیت متن ترجمه شده

با ما گفتگو کنید