کدام زبان در اروپا کاربرد بیشتری دارد؟

کدام زبان در اروپا کاربرد بیشتری دارد؟

تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۰۵/۰۴

 به نظر شما کدام زبان در اروپا بیشتر کاربرد دارد؟ جواب سوال کمی تعجب‌آور است: زبان روسی. جالب است، مگر نه؟ از لحاظ زبانشناسی، روسیه با بیش از 120 میلیون نفر با لهجه‌ی اصلی در سراسر این قاره، بر اروپا حاکم است. در این مقاله،‌ می‌خواهیم توضیح دهیم که چرا و چند کشور به این زبان صحبت‌ می‌کنند و مهم‌تر اینکه یادگیری آن چقدر مشکل است. بیایید با هم شروع کنیم!

 

چرا زبان روسی بیشترین کاربرد را در اروپا دارد؟

 

درست است: روسیه بر حسب تعداد گویندگان قاره‌ی اروپا، به دلایل متعدد، بعد از آلمان و فرانسه قرار‌ می‌گیرد. حتی امروز، بحث‌های زیادی وجود دارد که مرز واقعی میان اروپا و آسیا کجاست. این مسئله یک سوال جغرافیایی محض نیست بلکه مسئله‌ای کلی است.

 

اکثر مردم موافقند که رشته کوه‌های اورال با جدا کردن اروپای شرقی از غرب سیبری، این مرز را مشخص‌ می‌کند. یعنی هر چیزی که در غرب رشته‌کوه‌های اورال قرار گرفته قسمتی از اروپا را تشکیل‌ می‌دهد، یعنی روس‌ها اکثراً اروپایی‌ها هستند.

 

75% از جمعیت روسیه، یعنی تقریباً 110 میلیون نفر، در غرب این رشته‌کوه‌ها زندگی‌ می‌کنند که زبان همه‌ی آنها روسی است.

 

ولی، آیا‌ می‌توان گفت که روسیه، اروپایی است؟ در اینجا نظرات با هم فرق دارد. برخی از شخصیت‌های مهم کشور معتقدند که‌ می‌توان روسیه را کشوری اروپایی دانست در حالی که بسیاری از افراد دیگر کاملاً این مسئله را رد‌ می‌کنند. به غیر از روسیه، زبان روسی به دلایل تاریخی، نقش مهمی در اوکراین، استونی، لتونی و مالدیو ایفا می‌کند، در حالی که زبان رسمی این کشورها نیست. مثلاً در بلاروس، زبان روسی به همراه زبان بلاروسی، زبان رسمی کشور است.

 

در این خصوص، شایان ذکر است که تعداد گویندگان زبان روسی که در خارج از کشور زندگی‌ می‌کنند در حال کم شدن است، چون‌که کشورهای ایجاد شده پس از فروپاشی شوروی، به دنبال برقراری زبان رسمی خود هستند.

 

‌ به عبارت دیگر، رواج این زبان در اروپا، کاملاً منطقی است. طبق آثار Ethnologue، زبان روسی هشتمین زبان رایج مادری جهان است که 154 میلیون نفر گوینده در سراسر جهان دارد. در واقع فقط سه زبان اروپایی بر حسب تعداد گویندگان زبان مادری در درجه‌ی بالاتر قرار‌ می‌گیرند: انگلیسی، اسپانیایی و پرتقالی.

 

بنابراین، باید ذکر شود که اکثر گویندگان این زبان‌ها در خارج از اروپا زندگی‌ می‌کنند. در نظر گرفتن این واقعیت به این معناست که روس‌ها از چنین جایگاه برجسته‌ای در اروپا لذت خواهند برد.

 

در نتیجه روسی یکی از زبان‌هایی است که دقیقاً قبل از چینی، انگلیسی و اسپانیایی به طور بسیار وسیعی در جهان صحبت‌ می‌شود. علاوه بر این یکی از زبان‌های رسمی سازمان ملل (UN) نیز هست.

 

 آیا یادگیری زبان روسی کار سختی است؟

 

نه به اندازه‌ای که فکر‌ می‌کنید و برای اثبات آن قصد داریم حقایقی را ارائه کنیم. این الفبای Cyrillic که بر اکثر زبان گفتاری اروپا حاکم است، ممکن است کمی ترسناک به نظر برسد، ولی آیا‌ می‌دانید که فقط 33 حرف دارد؟ ولی وقتی با 3,000 حرف به کار رفته در زبان چینی مقایسه شود، بسیار ساده و روان است.

 

‌ بنابراین با یک مرحله و یک زمان در نظر گرفتن این مسئله، زمانی که یادگیری این الفبا را شروع کردید سد بسیار بزرگی را برای صحبت کردن به این زبان شکسته‌اید.

 

‌ حقیقت جالب دیگر که ممکن است شما را تشویق به امتحان این زبان کند این است که وقتی پای افعال به میان‌ می‌آید، زبان روسی فقط دو یا سه زمان دارد: گذشته و آینده یا گذشته، حال و آینده. به عبارت دیگر در زبان روسی، حرف تعریفی مثل “the” وجود ندارد. بنابراین، آیا امکان انجام این مسئله بیشتر‌ می‌شود؟  

 

  6 مورد زبانی است که شما با آن مشکل دارید: ولی به خاطر داشته باشید وقتی که موفق به یادگیری بسیار خوب آن شدید، فقط به یکی از بزرگترین چالش‌های یادگیری این زبان غلبه کرده‌اید.

 

سریع‌ترین راه یادگیری صحبت کردن روسی، مثل زبان‌های دیگر، تمرین در همان کشور است و حتماً به خاطر داشته باشید که در روسیه بر خلاف بسیاری از کشورهای دیگر، زبان‌های خارجی کاربرد بسیار کمی دارد_ پس اگر زمانی اتفاقی به آنجا رفتید، مجبورید تنبلی را کنار گذاشته و با زبان روسی صحبت کنید.

 

‌ خب پس با در نظر تمام مسائل بالا، آیا واقعاً یادگیری زبان روسی کار دشواری است؟ در این خصوص، پاسخ و روش مشخصی وجود ندارد. کاملاً مشابه روش یادگیری زبان‌های دیگر است که باید همان مراحل را با انگیزه و تعهد بالا، دنبال کنید.  دقیقاً مثل مراحلی که در زندگی وجود دارد!

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین مطلب مرتبط

تعیین کیفیت متن ترجمه شده

تعیین کیفیت متن ترجمه شده

با ما گفتگو کنید