بهترین و مناسبترین سن یادگیری زبان، چه سنی است؟

بهترین و مناسبترین سن یادگیری زبان، چه سنی است؟

تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۶/۰۵

مراحل مختلف زندگی به ما مزایای مختلفی در یادگیری زبان می دهد. ما به عنوان نوزاد گوش بهتری برای صداهای مختلف داریم. به عنوان کودکان نوپا، می توانیم لهجه های بومی را با سرعت حیرت انگیز انتخاب کنیم. به عنوان بزرگسالان، ما مدت توجه بیشتری داریم و مهارتهای مهمی مانند سواد داریم که به ما امکان می دهد واژگان خود را حتی به زبان خودمان به طور مداوم گسترش دهیم. پس بهترین زمان یادگیری یک زبان چه زمانی است؟

 

بهترین سن یادگیری زیان

 

تحقیقات حاکی از آن است که هرچه سن شما بالاتر می رود، یادگیری یک زبان می‌تواند سخت تر شود. اما هیچ کس دقیقاً نمی داند نقطه قطع کجاست. با توجه به تحقیقات انجام شده محققان پیش بینی کرده‌اند که مدت زمان مسلط شدن به یک زبان و بهترین سن برای شروع یادگیری چه زمانی است. آنها نتیجه گرفته‌اند که توانایی یادگیری یک زبان جدید، حداقل از لحاظ دستوری، تا سن 18 سالگی قوی تر است و پس از آن یک افت شدید وجود دارد. با این وجود برای تسلط کامل، یادگیری باید قبل از 10 سالگی شروع شود.

سه دلیل اصلی در مورد چرایی کاهش توانایی یادگیری زبان در 18 سالگی وجود دارد: تغییرات اجتماعی، تداخل از زبان اصلی فرد و ادامه رشد مغز. در 18 سالگی ، بچه ها به طور معمول از دبیرستان فارغ التحصیل می شوند و دانشگاه را شروع می کنند یا تمام وقت وارد کار می شوند.

 

با انجام این کار ، ممکن است دیگر وقت ، فرصت و یا محیط یادگیری برای مطالعه زبان دوم را نداشته باشند. متناوباً، این امکان وجود دارد که پس از تسلط فردی بر زبان اول، قوانین آن در توانایی یادگیری زبان دوم اختلال ایجاد کند. سرانجام، تغییراتی در مغز که در اواخر نوجوانی و اوایل دهه 20 ادامه دارد ، ممکن است به نوعی یادگیری را سخت تر کند.

 

 

این بدان معنا نیست که اگر ما بیش از 20 سال داشته باشیم نمی توانیم زبان جدیدی یاد بگیریم. نمونه های بی شماری از افرادی وجود دارد که در سنین بالاتر توانسته‌اند به زبانی مسلط شوند. شاید حتی مهمتر از زمانی که فرد زبان را یاد می گیرد چگونگی یادگیری آن است.

 

افرادی که از طریق غوطه ور شدن در زبان جدید آن را یاد می گیرند و یا در یک کشور انگلیسی زبان زندگی می کنند، به طور قابل توجهی تسلط بیشتری نسبت به افرادی که در یک کلاس یاد می گیرند، دارند.

 

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین مطلب مرتبط

تعیین کیفیت متن ترجمه شده

تعیین کیفیت متن ترجمه شده

با ما گفتگو کنید