قابل‌اعتمادترین و مقرون به صرفه ترین ابزار بررسی سرقت ادبی یا پلاجیاریزم برای دانشجویان در سال 2023

قابل‌اعتمادترین و مقرون به صرفه ترین ابزار بررسی سرقت ادبی یا پلاجیاریزم برای دانشجویان در سال 2023

تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۵/۲۵

تا به حال شنیده‌اید که مقاله یکی از اطرافیان شما توسط یک مجله به خاطر سرقت ادبی ریجکت شده باشد؟ این اتفاق به این دلیل است ویراستاران ژورنال محتوای سرقت شده در متن مقاله پیدا کردند. این یک هشدار مهم است و باید به شدت جدی گرفته شود، ولی جای نگرانی نیست زیرا ابزارهای بررسی و تشخیص سرقت ادبی زیادی در اینترنت وجود دارند.

 

به عنوان یک محقق، موافقید که فرآیند چاپ مقاله چقدر کسل‌کننده است! بنابراین، برای اینکه این مراحل را از نو انجام ندهید کمی زمان بگذارید و میزان سرقت ادبی متن مقاله خود را بررسی و در صورت لزوم برطرف کنید. اگر از یک ابزار بررسی و تشخیص سرقت ادبی معتبر استفاده کنید، می‌توانید پیش‌نویس مقاله خود به اطمینان خاطر به مجله مورد نظر ارسال نمایید.

 

در این مقاله درباره یک ابزار بررسی و تشخیص سرقت ادبی آنلاین قابل‌اعتماد و کاربرپسند و نحوه تشخیص سرقت ادبی توسط آن برای حذف محتوای سرقت شده صحبت می‌کنیم.

 

سرقت ادبی یا پلاجیاریزم چیست؟

 

به طور کلی سرقت ادبی یا پلاجیاریزم به عنوان کپی کردن کار شخص دیگری یا قرض گرفتن ایده اصلی شخص دیگری بدون رفرنس دهی مناسب تعریف می‌شود. با این حال، وقتی صحبت از محتوای سرقت شده در مقالات تحقیقاتی باشد به این معناست که حاصل تحقیقات شخص دیگر استفاده است.

 

سرقت ادبی در این نوع محتواها می‌تواند به خاطر نقل‌قول ناقص و استفاده نکردن از علامت‌های نقل‌قول به وجود بیاید. یکی از دلایل پلاجیاریسم، اراده اطلاعات نادرست درباره منبع استفاده شده و استفاده از شکل، ویدئو یا صورت یک محتوا بدون استناد مناسب می‌باشد.

 

سرقت ادبی یا پلاجیاریزم چگونه بر جامعه پژوهشی تأثیر می‌گذارد؟

 

با توجه دیجیتالی شدن و استفاده مجدد و نامناسب از منابع اینترنتی، سرقت علمی یا ادبی تا حد زیادی بر تحقیقات دانشگاهی تأثیر می‌گذارد. در زمان‌های قدیم تشخیص سرقت ادبی آسان‌تر بود، اما با افزایش استفاده از رسانه‌های الکترونیکی و مجلات آنلاین، تشخیص عدم صداقت و تقلب دانشگاهی دشوار است.

 

این امر باعث لطمه زدن به اخلاقیات و صداقت تحقیق می‌شود، اعتبار پژوهشگران، اساتید یا دانشجویان را زیر سؤال می‌برد و می‌تواند منجر به مجازات شدیدی مانند تعلیق و اخراج جامعه پژوهشی شود.

 

با همه این تفاسیر، نرم‌افزارها و ابزارهای بررسی و تشخیص سرقت ادبی یا پلاجیاریسم نیز افزایش یافته است که می‌تواند به محققان، اساتید و دانشجویان در شناسایی محتوای کپی شده کمک کند. این نرم‌افزارها به خوبی آزمایش شده، به طور گسترده در دسترس، مقرون به صرفه و برای ما آسان هستند. علاوه بر این، این نرم‌افزار می‌تواند به کاربران کمک کند تا محتوای سرقت‌شده خود را که خودشان از آن آگاه نیستند، شناسایی کنند.

 

چرا ابزارهای بررسی و تشخیص سرقت ادبی یا پلاجیاریسم برای دانشجویان اهمیت دارد؟

 

با اینکه ابزارهای بررسی و تشخیص سرقت ادبی یا پلاجیاریسم زیادی در حال حاضر معرفی شده‌اند و مورد استفاده قرار می‌گیرند، دانشجویان زیادی هنوز از استفاده از ابزارهای بررسی سرقت ادبی و راه‌های جلوگیری از سرقت علمی بی‌اطلاع و ناآگاه هستند.

 

همچنین، بسیاری از دانشجویان در استفاده از ابزارهای بررسی و تشخیص سرقت ادبی یا پلاجیاریسم تردید دارند زیرا فکر می‌کنند که متنی که نوشته‌اند کاملاً توسط خودشان تألیف شده است. با این حال، حتی بهترین نویسندگان نیز طعمه سرقت‌های ادبی تصادفی می‌شوند و در نتیجه باید به ابزارهای بررسی و تشخیص سرقت ادبی یا پلاجیاریسم متوسل شوند.

 

ابزارهای بررسی و تشخیص سرقت ادبی یا پلاجیاریسم می‌توانند رفرنس‌های بیشتر و کراس رفرنس‌های گسترده‌تر ارائه دهند.

 

اینترنت یک مخزن داده است. موتورهای جستجو قادر به تشخیص میزان گستردگی داده‌های موجود نیستند. با این حال، ابزارهای بررسی و تشخیص سرقت ادبی یا پلاجیاریسم رفرنس‌های بیشتر و طیف وسیع‌تری از کراس رفرنس یا مرجع متقابل ارائه می‌دهند. درواقع، می‌توانید کتاب‌ها و مقالاتی را که در مخازن گنجانده شده‌اند، با ابزارهای بررسی و تشخیص سرقت ادبی یا پلاجیاریسم که مستقیماً در موتورهای جستجو یافت نمی‌شوند، بیابید.

 

محتواهایی که شامل سرقت ادبی هستند در این ابزارها هایلایت می‌شوند.

 

جستجوی جمله به جمله برای حضور تصادفی سرقت ادبی چالش‌برانگیز است؛ اما ابزارهای بررسی و تشخیص سرقت ادبی یا پلاجیاریسم به خوبی این موارد را به صورت جزئی در نتایج نشان می‌دهند. علاوه بر این، جزئیات مربوط به منابع محتوای اصلی را دریافت مشخص می‌شود و همچنین می‌توانید به سایت منبع دسترسی پیدا کنید.

 

اطلاعات دقیق از مقایسه متن شما و متن مبدأ یا میزان تطابق محتوا به شما نشان داده می‌شود.

 

ابزارهای بررسی و تشخیص سرقت ادبی یا پلاجیاریسم درصد کل مقایسه یا مطابقت با مراجع منتشر شده را به دانشجویان نشان می‌دهد. مجلات اغلب یک درصد استاندارد را اعلام می‌کنند و دانشجویان باید به این درصد اعلام شده پایبند باشند و در مقالات خود رعایت کنند؛ بنابراین، ابزارهای بررسی و تشخیص سرقت ادبی یا پلاجیاریسم می‌توانند به دانشجویان تا میزان سرقت ادبی موجود در مقاله خود را به درصد اعلام شده برسانند.

 

قبل از پارافرایز مقاله، اول از ابزارهای بررسی و تشخیص سرقت ادبی یا پلاجیاریسم گزارش تهیه کنید.

 

بهترین ابزارهای بررسی و تشخیص سرقت ادبی یا پلاجیاریسم برای محققان در زمان و انرژی شما نسبت به پارافرایز مقاله صرفه‌جویی می‌کند. علاوه بر این، ابزارهای بررسی و تشخیص سرقت ادبی یا پلاجیاریسم، هر بخشی را که شبیه متن اصلی نویسنده است هایلایت می‌کند. سپس می‌توانید بخشی که نیاز به بازنویسی دارد تغییر دهید.

 

استفاده از ابزارهای بررسی و تشخیص سرقت ادبی یا پلاجیاریسم صداقت گفتار شما را ثابت می‌کند.

 

اگر مجله مورد نظر شما از شما در مورد امکان سرقت ادبی در مقاله شما سوال کرد، می‌توانید گزارش بررسی سرقت ادبی خود را برای آنها ارسال کنید. این امر نشان‌دهنده نیت صادقانه شما برای ایجاد محتوای منحصربه‌فرد است و با هرگونه سرقت علمی غیرعمدی یا تصادفی برخورد منصفانه‌تری انجام شود.

 

ابزارهای بررسی و تشخیص سرقت ادبی یا پلاجیاریسم چگونه کار می‌کنند؟

 

این ابزارها به یک پایگاه داده پیشرفته برای اسکن و مطابقت بین متن شما و متن منتشر شده موجود استفاده می‌کنند. این ابزارها در وب جستجو می‌کنند تا هرگونه شباهت را در پایگاه داده خوود بررسی کنند.

 

گزارش حاصل از ابزارهای بررسی و تشخیص سرقت ادبی یا پلاجیاریسم معمولاً به صورت درصد، بخش‌های هایلایت شده و فهرست منابع حاوی متون مشابه دریافت می‌شود. اگرچه اکثر ابزارهای بررسی و تشخیص سرقت ادبی یا پلاجیاریسم به طور مشابه عمل می‌کنند، تفاوت‌هایی بین آنها وجود دارد که بر انواع سرقت ادبی که می‌توانند تشخیص دهند تأثیر می‌گذارد.

 

ابزار بررسی و تشخیص سرقت ادبی یا پلاجیاریسم ترنیتین

 

ابزار بررسی سرقت ادبی ترنیتین

 

ابزار Turnitin یکی از ابزارهای سریع، جامع و قابل‌اعتماد برای بررسی و تشخیص سرقت ادبی یا پلاجیاریسم است. ترنیتین نه تنها درصد سرقت ادبی را با سیستم کد رنگی ارائه می‌دهد، بلکه منابعی را نیز که با مقاله شما شباهت دارند فهرست می‌کند. این فهرست‌ها در انتها شماره‌گذاری می‌شوند و عدد فهرست در بخش‌های هایلایت شده هم قرار داده می‌شود.

 

در ابزار Turnitin، برخی خطاهای نگارشی و گرامری نیز توسط هوش مصنوعی مشخص می‌شود و این امکان را می‌دهد که بتوانید آن موارد را نیز اصلاح کنید.

 

استفاده از ابزار Turnitin در برناترجمه

 

برناترجمه برای خدمات پارافرایز تخصصی خود، از ابزار ترنیتین استفاده می‌کند. این ابزار به صورت پولی و دلاری عرضه می‌شود و برناترجمه اکانت آن را تهیه کرده است. شما می‌توانید هم برای دریافت گزارش سرقت ادبی از خدمات برناترجمه استفاده کنید و هم سفارش پارافرایز مقاله خود را با استفاده گزارش‌گیری ترنیتین به عهده برناترجمه بگذارید.

 

سفارشات پارافرایز در برناترجمه با گزارش قبل و بعد ترنیتین ارائه می‌شود. درصد استاندارد برناترجمه برای ارائه خدمات پارافرایز 20 تا 25 درصد است، اما شما می‌توانید با توجه مقررات مجله مورد نظر خود، درصد مطلوب خود را اعلام نمایید تا برای شما اعمال شود.

 

کلام آخر

 

ابزارهای بررسی و تشخیص سرقت ادبی یا پلاجیاریسم زیادی در اینترنت وجود دارد، اما امنیت همه این ابزارها مورد سوال است. ابزارهای پولی هم امنیت بیشتری دارند و هم نتایج قابل‌اعتمادتری ارائه می‌کنند. برای اینکه متحمل هزینه‌های هنگفت برای خرید اکانت‌های دلاری نشوید می‌توانید از خدمات برناترجمه با قیمت مناسب برای تنها گزارش‌گیری یا خدمات کامل پارارفرایز استفاده نمایید. پس با خیال راحت ثبت سفارش پارافرایز خود را انجام دهید.

 

درصد استاندارد سرقت ادبی بسته به مقررات مجلات مختلف متفاوت است و در اکثر موارد زیر 25 درصد مورد تایید قرار می گیرد.

برای درخواست گزارش بررسی سرقت ادبی، کافی است که یک سفارش پارافرایز ثبت کنید و در توضیحات قید کنید که فقط به گزارش بررسی نیاز دارم.

پس از ثبت سفارش پارافرایز، ابتدا گزارش گیری اولیه انجام میشود و سپس تعیین هزینه بر اساس مقداری از متن که نیاز به بازنویسی دارد صورت می گیرد. بازنویسی متن تا مرحله ای که به درصد استاندارد یا اعلام شده توسط شما برسد ادامه پیدا می کند و فایل بازنویسی شده به صورت ترکچنج و گزارش ترنیتین نهایی به شما تحویل داده می شود.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین مطلب مرتبط

تعیین کیفیت متن ترجمه شده

تعیین کیفیت متن ترجمه شده

با ما گفتگو کنید