نکاتی برای انتخاب نشریه علمی مناسب برای مقاله شما

نکاتی برای انتخاب نشریه علمی مناسب برای مقاله شما

تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۰/۱۶

پس از ماه‌ها کار سخت، شب‌ بیداری‌ها تا دیرهنگام، و ساعت‌ها نوشتن و بازنویسی با صفحه کلید، و همچنین صرف وقت و منابع برای ویرایش متن مقاله انگلیسی خود، سرانجام مقاله خود را به یک مجله دانشگاهی ارائه می‌کنید.

 

خواه این مطالعه نتیجه تلاش‌های دقیق یک تیم بین‌المللی از ده‌ها پژوهشگر باشد یا فقط کار یک نویسنده، انتظار برای نتیجه داوری ویراستار می‌تواند روند را خسته‌کننده و آزاردهنده کند. شاید داور، مقاله را برای بررسی بپذیرد، اما سپس از این مرحله، بازی انتظار طولانی‌تر شروع می‌شود. ممکن است ماه‌ها طول بکشد تا نظرات اعلام شوند. نظر داور اول چه خواهد بود؟ داور دوم چطور؟ و البته، همه امیدوارند که داور سوم وجود نداشته باشد - این فرد همیشه کار را خراب می‌کند!

 

اگر خوش‌شانس باشید، مقاله انگلیسی شما در پایان این فرآیند اولیه بررسی، بنا به یک یا چند شرط پذیرفته می‌شود، اما اغلب اوقات، داستان با ناامیدی به پایان می‌رسد. این امر لزوماً منعکس‌کننده کیفیت تحقیق نیست بلکه یک واقعیت خشن در انتشارات علمی است.

 

دنیای رقابتی ارسال مقاله به مجله

 

در حالی که اینترنت منجر به انفجار نشریات تخصصی بسیار و نوآوری‌هایی مانند دسترسی آزاد شده است، روش‌های نشر علمی نسبتاً ثابت و دلسردکننده باقی مانده‌اند. ارسال پیش نویس‌های مقالات آکادمیک به مجلات بین المللی برتر افزایش یافته است، و رقابت برای انتشار باعث شلوغ شدن سر ویراستاران و داوران شده است.

 

راه‌حل‌های خلاقانه زیادی برای تسریع فرآیند بررسی، نظیر جدا کردن بررسی ناشران علمی مختلف تا به رسمیت شناختن تلاش‌های داوران همتا پیشنهاد می‌شوند اما تا زمانی که این راه‌حل‌های خیالی آزمایش و پیاده‌سازی نشوند، رد شدن مقاله یک امر عادی است. زمانی که مقاله شما رد می‌شود، باید مقاله انگلیسی خود را به نشریه دوم، سوم، چهارم یا حتی پنجم خود ارسال کنید.

 

همه مایلند کارشان در بهترین مجلات ممکن منتشر شود، اما انتشار سریع آن به همان اندازه مهم است تا به پروژه بعدی برویم و به تحقیق ادامه دهیم. به هر حال، هر نشریه ممکن است پایه و اساس انتشارات به تدریج معتبرتر را تشکیل دهد، و تمرکز مداوم بر بازنویسی و تجدید نظر مانع از تحقیق واقعی می شود. این اقدام ظریف و متعادل کننده به میزان مساوی توسط فرهنگ انتشار یا نابود شدن هدایت می شود..

 

نکاتی موثر برای انتشار مقاله

 

مجله‌ای را انتخاب کنیئ که تعادلی بین ضریب تاثیر و دامنه مناسب داشته باشد.

اگر نتایج اخیر شما نیاز به بازنگری اساسی دارند، باید قطعاً برای مجله‌ای برتر با ضریب تاثیر بسیار بالا اقدام کنید. اگر قرار است مقاله شما به یک نمونه پر استناد تبدیل شود، ممکن است بخواهید به همان اندازه مجله‌ای معتبرتر انتخاب کنید. با این حال، برای کارهای کم اهمیت تر، ممکن است بخواهید نشریات تخصصی با رتبه‌بندی ضریب تاثیر پایین‌تر را در نظر بگیرید. اگر در شرف اخذ موقعیت شغلی جدید هستید، شاید باید اولویت‌بندی ارسال به مجلاتی که زمان پاسخ‌گویی کمتری دارند در نظر بگیرید.

 

توجه داشته باشید که ضریب تأثیر و نرخ رد مقاله لزوماً متناسب نیستند.

 

گرچه بسیاری از مجلات به خود می‌بالند که با داشتن نرخ رد بالا، ضریب تأثیر خود را در شاخص نقل قول علمی افزایش دهند، توجه داشته باشید که ممکن است نرخ رد و ضریب تأثیر ارتباطی با یکدیگر نداشته باشند. پاسکال روچا دا سیلوا در وبلاگ Frontiers با استفاده از داده‌های به‌دست‌آمده از 570 مجله تصادفی در علوم مختلف، هیچ رابطه‌ای بین نرخ رد و ضریب تأثیر پیدا نکرد. (همچنین در تحلیل‌های بعدی، هیچ رابطه‌ای در زمینه‌های تحقیقی گسترده‌ای مانند علوم زیستی و علوم اجتماعی مشاهده نشد.) بنابراین، بهترین شرط برای انتشار سریع همراه با دسترسی به مخاطبان گسترده، ارسال مقاله به مجلات با ضریب تأثیر بالا و نرخ رد پایین است.

 

خود را برای ارسال مجله‌های مختلف آماده کنید.

 

هنگام آماده‌سازی یک مقاله انگلیسی، بهتر است فرمت مقاله را مطابق با مجله هدف خاص یا ارسال آن به سرویس ویرایش حرفه‌ای مجله تنظیم کنید. با این حال، باید مجله‌های دوم و سوم خود را نیز در نظر بگیرید. ابزارهای تخصصی مانند FindMyJournal و Edanz Journal Selector می‌توانند به شما در شناسایی مجلات مناسب دیگر کمک کنند. علاوه بر این، همیشه می‌توانید از ابزارهای عمومی‌تری مانند Web of Science و Google Scholar و همچنین روش‌های سنتی‌تر مانند مرور مجلات ذکرشده در بخش مراجع یا مشورت با همکاران در زمینه تحقیق خود الهام بگیرید.

 

اگر از نرم‌افزار مدیریت مراجع مانند EndNote استفاده می‌کنید، تنها با چند کلیک می‌توانید مراجع خود را بازآرایی کنید، اما ساختاربندی مجدد مقدمه یا شکل‌ها بسیار دشوارتر است. بنابراین، ممکن است بخواهید مجله‌های هدف خود را بر اساس شباهت در الزامات یا موضوع مورد نظر رتبه‌بندی کنید. بسیاری از مجلات نیز قادر به ارجاع مقالات ارسالی به مجلات مشابه هستند که این امر ارسال به این نشریات را به‌ویژه جذاب می‌کند. هرچه کمتر نیاز به بازکاری مقاله پس از رد شدن باشد، سریع‌تر می‌توانید آن را دوباره به مجلات مشابه برگردانید.

 

با سردبیر تماس بگیرید

 

بیایید صادق باشیم، گاهی اوقات فقط دانستن مطالب کافی نیست، بلکه اینکه چه کسی را می‌شناسید نیز مهم است. سردبیران نمی‌توانند قوانین انتشار را دور بزنند، اما می‌توانند به شما بگویند چه موضوعاتی احتمالاً منتشر می‌شود و چه چیزی نمی‌شود. وقتی در حال تکمیل یک مقاله هستید، ارتباط با همکارانی که تصادفاً سردبیر مجله هستند ضرری ندارد. در بهترین حالت، ممکن است بگویند که ارسال مقاله برای شما وقت‌تلف‌کن خواهد بود.

 

به همین ترتیب، باید به شدت در نظر داشته باشید که با مجلاتی که پرسش‌های پیش از ارسال ارائه می‌دهند، تماس بگیرید. این ویژگی رو به رشد مجلات علمی با ضریب تأثیر بالا، به محققان پرمشغله اجازه می‌دهد تا به سرعت تعیین کنند که آیا مقاله‌شان برای داوری مناسب است یا خیر. به عبارت دیگر، پرسش‌های پیش از ارسال به همه پژوهشگران همان راحتی و توجهی را می‌دهد که زمانی به صورت غیررسمی به همکاران و دوستان سردبیران مجلات معتبر ارائه می‌شد.

 

انتخاب سرویس ویرایش و آماده‌سازی مقالات علمی

 

خلاصه، مهم است که به واکنش خود نسبت به رد مقاله توجه کنید: یک برنامه داشته باشید، به آن پایبند باشید. نگران نباشید اگر نشریه‌ای که اولین انتخاب شما است، مقاله شما را برای انتشار نپذیرد. هنگامی که با یک سایت ترجمه، ویرایش، و پارافرایز علمی معتبری همچون برناترجمه همکاری می‌کنید، نگرانی کمتری خواهید داشت. با خدمات ویرایش پیشرفته ما، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که زبان و قالب‌بندی نوشته‌تان با هرگونه الزامات نشریه مورد نظر شما سازگاری دارد. بهترین راه برای یافتن ویراستار آکادمیک و انتشار مقاله، یافتن بهترین سایت ترجمه است.

 

تنها کاری که شما باید برای مجلات معتبر علمی برای انتشار مقاله انجام دهید این است که اطمینان حاصل کنید تحقیق شما معتبر است و ویراستاران علمی متخصص ما بقیه کارها را انجام خواهند داد. مهم است به خاطر داشته باشید که یک مقاله رد شده پایان راه نیست، بلکه تنها یک مانع موقت در مسیر انتشار است. با انتخاب درست نشریات از پیش، می‌توانید تعداد رد شدن‌ها را به حداقل برسانید و در پروژه تحقیقاتی نوآورانه بعدی خود پیشرفت کنید.

 

 

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین مطلب مرتبط

تعیین کیفیت متن ترجمه شده

تعیین کیفیت متن ترجمه شده

با ما گفتگو کنید