چطور مشتریان خود را راضی نگه دارید؟

چطور مشتریان خود را راضی نگه دارید؟

تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۵/۳۱

رکود تنها مربوط به مسائل اقتصادی نیست، رکود همچنین از یک ایستایی در تبادلات تجاری و قراردادها بین مشتری و تامین کننده‌های خدماتی بوجود می آید. بیشتر تجارت‌ها‌، اکثر مشتریان خود را از دست می دهند، و آژانس‌های ترجمه نیز در این مقوله استثنا نیستند.

 

در این دوره ناپایداری مالی و ضرر تجاری، حفظ مشتریان موجود‌، به علاوه ایجاد اعتبار و آبرو در بازار و شبکه در بین مشتریان بیشتر، بسیار ضروری است. برای ایجاد یک شهرت خوب‌، راضی و خرسند نگه داشتن مشتریان‌، امری بسیار ضروری است، زیرا در بیشتر اوقات، شهرت یک شرکت دهان به دهان می چرخد. علت ماندگاری هر شرکتی‌، مشتریان آن شرکت هستند. پس لازم است هر آژانسی مشتریان خود را راضی نگه دارد و آنها را مجبور کند که دوباره و دوباره به سمت آنها برگردند.

 

رضایت مشتری

 

برای راضی کردن یک مشتری‌، نه تنها باید خدمات خوبی ارائه دهیم، بلکه باید تمام نگرانی‌های مشتری خود را پوشش دهیم. سوال این است، منظور از خدمات خوب چیست؟

 

در صنعت ترجمه همیشه سعی ما بر این است که متون مشتری را با قطعی ترین کلمه‌، املایی صحیح، کلماتی درست، کاربرد گرامری عالی و غیره ترجمه کنیم. بعد از اینکه همه این اصول را رعایت کردیم، فکر می‌کنیم که کارمان را خوب انجام داده ایم، و خدماتی شایان تقدیر به مشتری ارائه کرده ایم.

 

اگر بفهمیم که اشتباه می‌کرده ایم و کار بخصوصی انجام نداده ایم چه. ما فقط آن کاری را انجام داده ایم که از ما خواسته شده است. مشتری زمانی بسیار خوشنود ‌می‌شود‌، که خدماتی بیشتر از حد انتظارش دریافت کند، و چیزی را دریافت کند که ارزش آن بیشتر از پولی باشد که پرداخت کرده باشد. ما چطور این کار را بکنیم؟ خب در اینجا چند ایده وجود دارد که کار شما را در راس قرار می دهد.

 

 

اول از همه، ارتباط با مشتری را خوب کنید. ارتباط کلید فهم انتظار مشتری و نیازهای واقعی او است. بعد از اینکه دقیقاً آنچه مشتری می‌خواهد را بررسی کردید، آنها را مطمئن کنید که کارتان را به نحو احسنت انجام می‌دهید. سپس سعی کنید یک قدم جلوتر روید و نیازهای ویژه مشتری را در نظر بگیرید.

 

برای مثال، اگر می‌خواهید یک متن فرانسوی را ترجمه کنید و مشتری تان به یک متن ادبی خُبره نیاز دارد، پس باید چندین کلمه مرتبط برگرفته شده از پل آرین (Paul Arene) به متن خود اضافه کنید. بعد از آن به خود اعتماد داشته باشید. همه دوست دارند که افراد سرکرده به آنها خدمت رسانی کنند. آیا شما کار خود را به کسانی که به خود مطمئن نیستند، می سپارید؟ حتی اگر مجموعه ای از تازه کاران را در دفتر خود جمع کرده اید، فقط لازم است که به مشتریان خود اطمینان دهید که با نهایت تلاش، مراقب همه چیز هستید.

 

 

جادوی بعدی برای تاثیر گذاشتن روی مشتری این است که همواره حق را به او بدهید. پس به مشتری گوش دهید و بخاطر داشته باشید که آنچه می‌گوید آخرین حقیقت دنیا است و شما برای او کار می‌کنید. خب، وقتی کارهای فوق را انجام دادید، این ایده آخر را نیز دنبال می‌کنید. اعتماد مشتریان خود را جلب می‌کنید.

 

توانایی شما برای ارائه چیزی بالاتر از حد انتظار، به اضافه ارتباط خوبی که با مشتریان برقرار می‌کنید باعث ایجاد اعتماد در مشتری شده و مشتری مطمئن می‌شود که کار خود را به دست فردی توانمند و ایمن سپرده است. وقتی یک مشتری راضی داشته باشید، در مسیر شهرت قرار می‌گیرید و شهرت مشتریانتان را افزایش می‌دهد. پس سعی کنید مراقب مشتریان خود باشید و کارتان را ارتقاء دهید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین مطلب مرتبط

تعیین کیفیت متن ترجمه شده

تعیین کیفیت متن ترجمه شده

با ما گفتگو کنید